Ik ben het met je eens Ad.
Soms leest men wat men graag wil lezen. Ik heb inzicht in de Ondernemingsraad van Vink er bijgehaald en kan met de beste wil geen instemmingsrecht vinden.
Art 27 1 L gaat over een “voorziening”(prikklok, camera's of andere personeelsvolgsystemen). De maatregel die de werkgever heeft aangekondigd is geen voorziening.
art 27 1 D gaat over arbozaken, dat is hier ook niet aan de orde
art. 27 E aanstellingsbesluit zie ik ook niet..Bovendien zal je bij een sollicitatieprocedure een profielschets opstellen waarin je de woonplaats als een van de criteria/eisen kunt stellen. De andere zijn opleiding , ervaring competenties etc.Hier gaat de OR niet over.
Verder speculeren we maar wat, er wordt nergens gesproken over een verhuisplicht of zelfs ontslag voor de huidige werknemers. Voor zover ik het gelezen heb blijft alles bij het oude maar mag men in de toekomst niet meer buiten een bepaalde zone gaan wonen. Dit geldt alleen voor mensen die eventuele verhuisplannen zouden hebben.(en dan kennelijk alleen voor ploegendienstmedewerkers).
Gebruik art 23 lid 2 van de WOR, het recht om onderwerpen te bespreken in de overlegvergadering, vraag naar argumenten van de werkgever en stel zelf vragen of doe suggesties.Op deze manier kun je ook invloed uitoefenen en dan weet je in elk geval wat er nu precies aan de hand is!