levensloop en pensioenverzekering bij bv sabbatical

• marijke N

Het is ook geenszins mijn bedoeling om Dirk af te vallen. Dirk heeft door zijn jarenlange ervaring een schat aan kennis.

Daardoor heeft hij zeer waardevolle bijdragen op de diverse prikborden, maar af en toe misschien wat “kort door de bocht” om maar een “trendy” gezegde te gebruiken.En zoals al eens eerder gezegd klinkt de vakbond achtergrond wel eens door, niet ten nadele hoor!

Je kunt echter wel van mening verschillen en dat is nu (en ook in de topic over arbeidsvoorwaarden/seminars aan de orde) Overigens bezoeken ook wij geen themadagen of seminars (uitzondering was die van de arbodienst over de wijziging in de arbowetgeving, daar ben ik wel geweest)

Ik vind dat er meerdere scenario's denkbaar zijn en het is inderdaad goed dat een OR zich voorbereid, alert is en kennis vergaard, dan kun je veel gerichter vragen stellen en toetsen aan je eigen situatie.

Zo weet ik dat de branche organisatie waarvan ons bedrijf lid is bezig is een concept reglement voor te bereiden voor de levensloopregeling en is de kans groot dat dit concept net zoals zijn voorganger (verlofspaarregeling) aan onze OR ter instemming wordt voorgelegd en ingevoerd gaat worden als bedrijfsregeling.

Verder zijn allerlei verzekerings- en pensioenboeren bezig “combinatiepakketten” te produceren,die als offerte's bij bedrijven worden neergelegd.

Opletten dus en informatie vergaren, hoe je dat doet is een ander verhaal en eigen keuze.

Ook een prettig weekend allemaal!

• Hen

Mooie discussie geworden, vind ik, met verschillende invalshoeken. Samen met het verhaal over de zorgverzekering, zaken als reiskosten, toch een aantal arbeidsvoorwaardenaangelegenheden, waar de or al dan niet bij betrokken kan zijn op zijn eigen manier.

Dirk, Lida, Marijke, John en Irene: bedankt voor de bijdragen.