Dank je.
Het maakt weer een hoop helder. En ik heb weer een blij gemoed…;-)
Groeten!
Hugo
Nog even een paar tips.
Op basis van wat ik vanmorgen in een artikel in de Vk tegenkwam:
wat verstaan jullie als or-leden onder assertiviteit? Net als bij elke competentie kun je er meerdere uitleggen aan geven. Dat is tegelijk het risico bij competentiemanagement, maar dit kun je beperken als je je er bewust van bent en er goede afspraken over maakt.
De goede bedoeling van de een kan daarbij anders zijn dan de goede bedoeling van de ander. Goed is in de ogen van de een ook anders dan in de ogen van de ander. Ofwel: ieder heeft zijn eigen werkelijkheid.
Het lijkt me van belang te weten hoe jullie als or-leden het begrip assertiviteit omschrijven. Dat kun je vooraf al binnen de or bespreken. Speelt de bestuurder ook mee in de begripsvorming? Is die onafhankelijk van die van jullie?
Je hebt nu al drie suggesties voor trainingen. Laat van alledrie iemand komen voor een gesprek. Kijk of er een klik is, kijk of jullie eigen begripsbepaling overeenkomt met die van de cursus. En: wordt die uiteindelijk door jullie gekozen, of heeft de bestuurder hier ook een bijdrage in?
Vervolgens kies je die cursus/dat programma, wat het beste bij je past. Dat kan dus verschillen van de ene naar de andere OR.
Succes.
Dag, allereest bedankt voor je reactie.
Het klopt wat je zegt, assertiviteit is verschillend te omschrijven, daar zijn wij als OR ook lang mee bezig geweest, voor de een is assertiviteit anders uit te leggen dan de ander.
In onze OR hebben we ook te maken met kortweg 2 soorten assertiviteit.
1. Meer eigen mening naar voren brengen, daadkrachtiger en met overtuiging
2. te snel mening geven, zonder er goed over te hebben nagedacht, met teveel overtuiging.
Kortom er is werk aan de winkel en alle leden staan daar zeer positief tegenover.
Bij het opstellen van de profielen is de bestuurder niet betrokken geweest, lijkt mij ook niet de juiste opzet. Wel hebben we hem het profiel ter kennisgeving toegezonden met de mededeling dat de OR daar mee gaat werken met o.a. als gevolg meer kosten voor het volgen van trainingen e.d.
Wij gaan nu kijken welke training het beste bij onze OR past, groet
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?