Dag, onze or werkt nu met competentierprofielen, zijn daar druk mee, als eerste komt naar voren dat we een assertiviteitstraining willen gaan volgen. Heeft iemand ervaring met een goede training voor onze OR?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Alice
Bij ons wordt daar niet mee gewerkt. A la politici: ze worden gekozen, niet om hun vaardigheden, maar eerder om hun denkbeelden. Ze kunnen er ook niet om afgerekend worden, dus waarom zouden ze zich dit op de hals halen.
Echter: ik sluit me aan bij de vorige vraag. Daarnaast: ik ben benieuwd op basis van welke gegevens er geevalueerd wordt, wie die evaluatie doet, hoe die persoon getraind is in het kunnen negeren van paradigma's en kunnen observeren, welke consequenties eraan vast zitten?
Het werken met competentieprofielen moet je alleen maar positief zien. Wij hebben te maken met een jonge nieuwe OR, uit verschillende nivo's, dat komt de OR alleen maar ten goede. Tijdens de laatste training hebben we bewust gewerkt aan het opmaken van een competentieprofiel, waar je als OR aan moet voldoen.
Je neemt een aantal stappen, dan kom je tot een POP, per individu, maar ook voor de gehele OR. Daar kwam o.a. naar voren assertiviteit. Daar willen wij ons als OR in verbeteren. Per individu kwam o.a. naar voren bij de nieuwe leden, de WOR kennis, onderscheid hoofd- en bijzaken. Bij bv. de voorzitter, meer netwerken, en bij de voorzitter van de VGWM cie. vergadertechnieken. Kortom, onze OR zit in de lift, alle leden zijn zeer positief en werken aan een nog betere OR.
Je wordt niet afgerekend op de profielen, je moet het meer zien als een handvat.
Alle leden zijn alleen maar positief.
Maar goed, ik zoek dus een goede training assertiviteit, is best moeilijk, heeft iemand nog ideeen?
Alice
Hoi,
Zonder nou direct reclame te gaan willen maken toch even reageren. Ik werk regelmatig met OR-groepen en één van de onderwerpen die daar aan bod komen is Statusgedrag. Hoe mensen zich onderling verhouden tot elkaar. Dat heeft alles met assertiviteit te maken. Het gaat over ruimte nemen. Hoeveel ruimte durf je in te nemen. Ik heber zeer goede ervaringen mee. en wil je er met alle liefde meer over vertellen.
Groet, Hugo
Hugo,
een off topic van mij, gericht aan Irene, was dus niet voor jou en gaat niet over het onderwerp. Hangt ook onder haar, niet onder jou (in het totaalplaatje). Zoals ik al aangeef: had even geen andere mogelijkheid. Had te maken met problemen op mijn pc die ik ondervond na een prive mail. Gewoon vergeten. Problemen inmiddels, na allerlei checks, weer opgelost. Gelukkig.
Jammer dat bij jou de indruk is ontstaan, dat het een reactie op jouw bericht was. Kan gebeuren. Is misschien een nadeel van zo'n schriftelijke correspondentie. Aan de andere kant: er op een adequate manier op reageren roept weer nieuwe reacties op. En ik zal zeker even op je website kijken. Ben altijd in voor nieuwe dingen, zeker als die komen van mensen met goede bedoelingen
Hen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?