titel

• Ad de Beer

Aha, daar knelt de schoen, de ambtenaar die zich boven “het Volk” verheven voelt!

Juist de overheid zou zich meer menselijk moeten gaan gedragen en gaan beseffen dat “de burgers” er niet zijn voor de ambtenaren maar de ambtenaren er zijn voor de burgers.

Onderteken maar met Stef Jansen, liever dan met drs. ing. S.J.A.M. Jansen.

Ad

• Sybern

Grappig dat er nog steeds zoveel woorden worden vuilgemaakt over iets dat ‘stijl’ heet. Wat de een stijlvol vindt vindt de ander weer stijlloos, en toevallig heeft de ‘baas’ een ander stijlgevoel. Formeel of informeel that's the question (of niet).

Maarre….. ooit gedacht aan de middenweg?

met vriendelijke groet,

S.(Sybern) T.M. Huizinga ba

• Lida Venema

“Kortom, een omgangscode kan de cultuur wel degelijk veranderen”….

Ja, mee eens, maar dat zit 'm niet in de voornaam vind ik. Gedragscode, eventueel indien nodig kledingcode prima, zakelijk gezien bedoel ik dan. Ik noem mijn directeur ook gewoon bij de voornaam maar als ik hem een zakelijke brief moet sturen dan is de aanhef en “het slotaccoord” formeel.

"Ad

(die de stropdas heeft afgezworen en meestal zijn kleren aanhoudt)"…

Hoezo, seksistisch? (wat een woord)…Vooral het woordje “meestal” is intrigerend 8-), en duidt op een bepaalde cultuur…maar

ik begrijp wat je bedoelt, je doet je stropdas af en houdt “meestal” je kleren aan als je klanten ontvangt… :o

informele groet,

LIDA