contact achterban thuiszorg

  • diana

    Mijn vraag is hoe jullie contact houden met de achterban, wanneer een instelling geen ruimte heeft die door de achterban wordt bezocht.

    Er is geen mogelijkheid iets op te hangen, geen mogelijkheid om mensen naar de OR te laten bellen etc etc. De enige manier van communicatie is een nieuwsbrief, die alleen door de werkgever verstuurd kan/mag worden. Reacties daarop zijn dus ook door het bestuur te lezen.

    Ook is er geen intranet. Wij zijn vast niet de enige, hoe hebben jullie dit opgelost.

  • Lida

    Diana,

    Inderdaad lastig. Ik vind het wel vreemd dat een OR nieuwsbrief alleen door de werkgever verstuurd mag worden en dat reacties hierop ook door het bestuur gelezen kunnen worden!

    Ik heb geen idee om hoeveel medewerkers het gaat maar een oplossing zou kunnen zijn om hen de nieuwsbrief te sturen naar het prive-adres met een antwoordenvelop erbij waarop je als OR met duidelijke letters aangeeft: t.a.v. OR persoonlijk.

    Of een ander idee is om de nieuwsbrief naar prive emailadres te sturen.

    Eigenlijk te gek voor woorden deze situatie. Wijs je Bestuurder op de WOR, artikel 17 en 18.

    De Bestuurder is verplicht om de OR die faciliteiten te geven die hij nodig heeft om goed te kunnen functioneren :) daarbij hoort ook vergaderruimte, overleg met de achterban etc.

    Succes en groet,

    Lida Venema

    Adviseur Ondernemingsraden en Ambt.Secretaris

    http://www.or-center.nl

    lida@or-center.nl