Overlegsecretaris

  • Janneke

    Ik ben als Ambtelijk Secretaris benieuwd naar ervaringen van Ondernemingsraden die een zgn. Overlegsecretaris hebben, die dus zowel de bestuurder als de OR adviseert en ondersteunt op medezeggenschapsgebied.

    Is dit een goede ontwikkeling ('twee heren dienen')? Hoe voorkom je dat deze secretaris tussen ‘wal en schip’ komt? Waar moet je vooral op letten bij het aanstellen van een overlegsecretaris?

  • Irene

    Integriteit. En dat kunnen en ook daadwerkelijk zeggen wat je vindt.

    ……..en dat kun je of je kunt het niet.

    Op het moment dat je aan bovenstaande twijfelt niet aan de job beginnnen. Maar wanneer je staat voorwat je vindt en dit ook durft te ventileren en integer om kunt gaan met alle dingen die je krijgt te horen dan is het een uitdaging en de leukste job die er is.

    Groet, Irene

  • Hen

    Randvoorwaarden:

    - wat Irene hierboven aangeeft = 1 (je kunt het of je kunt het niet)

    - daarnaast: dat je de ruimte krijgt om het op die manier in te vullen en dat jouw hierarchisch leidinggevende ook zijn of haar petten weet te scheiden en jou niet telkens probeert iets te laten doen wat volgens jouw norm niet deugt = 2 (je mag het of je mag het eigenlijk niet)

    Met die beide randvoorwaarden lijkt het me inderdaad de leukste job die er is!

    Zie ook een vraag erover op www.dasmo.nl (forum).

  • Annette Klaver

    Beste Irene,

    Graag zou ik willen weten of jij inderdaad in deze rol als overlegsecretaris werkt en zo ja waar.

    MVG

    Annette Klaver