gesprek uitstelnen

• appie

Een medewerker word voor een gesprek ontboden bij zijn manager en directeur.

De medewerker vind de uitnodiging te plotseling en wil het gesprek uitstellen zodat hij tijd heeft om iemand te vragen om het gesprek bij te wonen.

Kan een medewerker dit weigeren.

• John de Wijze

Tja……..Daar zeg je zo wat. Verplaats je eens in de werknemer die een gesprek wenst met zijn manager om beduidende reden. De manager zegt vandaag geen tijd, we maken een afspraak voor ddmmjj. Dus m.i. zou de werknemer het zelfde kunnen zeggen. Vandaag om drukke werkzaamheden geen tijd we doen het op ddmmjj.

Een gesprek voeren doe je doorgaans met twee of meerdere partijen en wat heeft het voor zin als iemand geheel onvoorbereid een gesprek moet houden. Het is dan meer aanhoren als meepraten.

Behalve als er zwaarwegende zaken moeten worden besproken die geen uitstel verdragen….Zoals ontslag op staande voet.

Gezond verstand gebruiken en niet meteen in de loopgraven.

• Koos Jacobs

ja, dat kan hij. Hij kan ook beroep doen op een van de OR leden of een vertrouwenspersoon die het gesprek bijwoont. Wel effe de heren van te voren inlichten dat dit staat te gebeuren.

Vriendelijke groet,

Koos Jacobs

www.ab-or.nl

• Ton Methorst

Hamvraag is of betrokkene enig idee heeft waar het over gaat. Als het om zwaarwichtige zaken gaat (ontslag, intimidatie etc..) dan aangeven dat je ook iemand mee wilt nemen, bijvoorbeeld een advocaat of een vertegenwoordiger van een vakbond.

Als betrokkene denkt dat hij opslag of promotie krijgt, dan lekker het gesprek voeren!

• Irene

Medewerker wordt ontboden voor een gesprek. Lijkt me niets mis mee. Ik zou adviseren om naar het gesprek te gaan om zo te luisteren wat men heeft te vertellen. Wanneer medewerker niet alles begrijpt moet hij vragen stellen. En mocht medewerker het gesprek niet vertrouwen dan zou ik in ieder geval niet meteen een verslag van het gesprek ondertekenen.

En, wanneer hij iemand mee wil nemen moet dit toch binnen een paar uur te regelen zijn, lijkt me.

Maar zoals al aangegeven door een van de anderen, het is allemaal wel voor een groot deel afhankelijk van het onderwerp van het gesprek.

Groet, IRene

• Janet

ik zou direct vragen waar het gesprek over gaat en aan de hand daarvan bepalen of ik daar onvoorbereid naar toe kan gaan. Het is ook niet erg om aan te geven dat je voor een bepaald soort gesprek wat tijd wilt hebben om je voor te bereiden. Je hoeft niet zomaar blind elk gesprek met je werkgever aan te gaan. Dat doet hij ook niet. Gewoon rustig vragen waar het over gaat en vragen of het de volgende dag kan.