Verlenging contracten

• Michel

Binnen onze organisatie is het een en ander aan het veranderen, daardoor worden de jaarcontracten verlengt met een half jaar terwijl er in het contract staat dat de intentie er is om alle contracten om te zetten in vast dienstverband. Is het wettelijk mogelijk om na een jaar contract een half jaar contract te krijgen?

• John de Wijze

Daar is niets op tegen.

• Theodoor

Naar ik me kan herinneren mag een contractverlenging alleen plaatsvinden met eenzelfde contractperiode of langer. Wellicht dat inmiddels weer e.e.a. is veranderd, maar dat heb ik niet kunnen vinden. Voor wat de intentie betreft: een intentie is niet zo veel waard. Het betekent alleen maar dat op het moment dat de afspraak wordt gemaakt dat het voornemen op dat moment bestaat. Gemakshalve vergelijk ik het maar met een gang naar de lokale AH; ik heb de intentie om spaghetti te eten en kom dan thuis met boerenkool.

Wellicht dat iemand licht in de duisternis kan brengen omtrent de contractverlenging.

met vriendelijke groet,

Theodoor

• jasper

Hoi Michel,

Ik heb even met onze medewerkster personeelszaken gebeld. Volgens haar is dit wettelijk geen probleem en mag de werkgever dit dus doen.

Succes ermee.

Groet, Jasper.

• Dirk.D.

Beste,

Uit de doeken doen…. ok

Toen er een aok werd gegeven was die voor 1 jaar…..daarna heb je getekend voor de zak op ______datum.

voor het einde van deze datum mocht je weer tekenen voor een nieuwe datum waarop je de zak krijgt.

Dit heet een contract (net zoiets als je huis verkopen, verzekering laten aansmeren)

Of te wel een civielrechtelijke afspraak waarbij de ene partij zich verplicht tegen over een andere partij, en er over en weer (vermeende) voordelen aan zitten.

Dus dat mag ja, zolang je maar iets afspreekt wat niet tegen een of andere wetgeving indruist, en daar van is hier geen sprake.

Groet

Dirk.D.