platform

• Sybern

Beste Lida,

Als ik je casus lees, is het eerste dat ik me afvraag wat de structuur van jullie organisatie is. Afhankelijk van deze structuur kun je ook gaan kijken naar de (passende) medezeggenschapsstructuren.

wellicht dat deze analyse voor zowel de directie als de medezeggenschap meer duidelijkheid schept over de wijze waarop medezeggenschap ingebed kan worden.

Wat is overigens de reden geweest om juridisch advies in te winnen? Lag er een conflict aan ten grondslag?

Succes en wijsheid en uiteraard fijne feestdagen.

Sybern

• Lida Venema

Sybern,

Het inschakelen van een jurist door ons was juist de reden om de juistheid van de organisatiestructuur zwart op wit te krijgen en daarbij dus samenhangend de juiste medezeggenschapsstructuur. Er heerste bij ons veelal onduidelijkheid inzake diverse b.v.'s wel dochter, geen dochter, etc etc. Organogrammen die wij geregeld ontvingen wijzigden nogal geregeld en gaven geen echte duidelijkheid. Door fusie en aankopen van bedrijven de laatste tijd werd de zaak steeds schimmiger, vandaar de jurist.

Dit is door de jurist in kaart gebracht en conclusie is: beste mz: COR + OR-en.

De Bestuurder heeft hetzelfde advies gekregen zoals ik al in mijn eerste vraag aangaf, maar schijnt dit toch naast zich neer te leggen…

Ook jij bedankt en fijne dagen!

Groet, Lida

• archie

Lida,

Belangrijk in het “platform”-traject is denk ik goed vast te leggen wat de intentie van zowel de OR als de bestuurder is. Denk bijv. aan een bepaalde termijn dat het platform zal bestaan en de intentie om te komen tot een COR met ORren.

Groetjes, Archie

• Lida Venema

Archie dat is het 'm nu juist…..platform tijdelijk kan iedereen mee leven, maar dat doen we al ruim een half jaar. Zonder bevoegdheden trouwens.

Periode die Bestuurder nu voorstelt is nog 2 jaar maar dan met alle bevoegdheden van de OR-en en het staat dan vast OR met OC's…..DAT is wat de Bestuurder voorstelt.

Er is wel flauw gezegd dat er in die 2 jaar ook nog eens gedacht kan worden aan COR/OR constructie maar dat is echt een zoethoudertje.

Groet, Lida