Regeling 3 ploegen en vergaderen OR

• Dirk.D.

Beste,

Voor een goede kennis van mij, die mij verzocht onze regeling voor compensatie OR werk uren tijdens vergaderingen e.d. welke plaats vinden overdag tijdens de nachtdiensten, te geven, kwam ik er achter dat deze regeling van ons wel zeer duidelijk aan vervanging toe is (alleen de stijl stamt al uit de jaren "60 vorige eeuw.

Bij deze het verzoek om, als iemand zo'n gedetaileerde regeling heeft, deze met ons te delen

Het gaat om een 2/3/4/5 ploegen regeling voor commissie werk en OR werk, met name de compensatie van de vergader uren in combinatie met de ATW (ook OR werk is werk)

al vast bedankt

Dirk.D.

• Henk K

Wij hebben een regeling in relatie ploegenwerk(st)ers en OR/OV vergaderingen.

Compensatie vergadertijd ploegenwerk(st)ers!

Voor zover er een OR- of OV-vergadering buiten eigendienstrooster van de ploegenwerk(st)er / OR lid plaatsvindt, wordt de ploegenwerk(st)er geacht op verschoven tijd te hebben gewerkt, en krijgt zij/hij de vergadertijd met vrije uren gecompenseerd. Deze vergadertijd wordt tot ten hoogste een dienst gecompenseerd. Wanneer echter een ploegenwerk(st)er in hetzelfde etmaal een dienst beeindigdt en begint, kan de compensatie ten hoogste twee diensten zijn.

Voor OR voorzitters en -secretarissen die in ploegen werken bestaat een regeling ploegentoeslagbetaling waarbij zij/hij gedeeltelijk of geheel in dagdienst gaan werken. Hier is geen sprake van automatisme.

Voordat iemand deze functie aanvaard, is er eerst overleg geweest met bestuurder.

Daarna moet met betrokkene, bestuurder, directe chef, personeelschef naar mogelijke aanvullend te verrichten werkzaamheden in dagdienst gekeken worden.

De betrokkene blijft formeel ploegenmedewerk(st)er en daarmee behoud zij/hij alle rechten als zijnde ploegenwerk(st)er.

Regeling geldt uitsluitend voor de periode van de OR vz. of sec. functie en kan voor de zittingsperiode vastgelegd worden.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet

Henk K

• Dirk.D.

Beste,

Bedankt.!

Dirk.D.