Hallo,
Als ondernemingsraadlid heb een vraag. Ik werk bij een woningcorporatie. Wij hebben een magazijn voor onze buitendienstmedewerkers. Tevens worden er sleutels gemaakt en uitgegeven.
Per 1 januari aanstaande wordt het magazijn opgeheven. Tijdens onze verhuizing van de ene straat naar de huidige, nu 10 jaar geleden, was er al sprake van dat dit een keer zou gaan gebeuren.
De directie heeft ons een adviesaanvraag doen toekomen. Ik vraag me af of dit wel correct is. Immers er werken wisselend drie collega's. Deze collega's komen uit de buitendienst en zijn in het kader van leeftijdbewustpersoneelsbeleid daar geplaatst. Niet met zoveel woorden, maar toch. Deze collega's kunnen in verband met hun leeftijd en gezondheid de trappen et cetera niet meer op.
Ik zie het als weliswaar een kleine, maar toch een reorganisatie. Immers het gaat om drie colelga's, die vanaf 1 januari ander werk moeten gaan verrichten, er moet iets bedacht worden, en de buitendienstmedewerkers die nu al wat ouder zijn wordt deze mogelijkheid om de laatste dagen voor het pensioen ontnomen.
Ik hoor jullie visie graag.
Met vriendelijke groet,
José