Verschil bereikbaarheids-/consignatiedienst

• Jacqueline

Bij de technische dienst willen ze de bereikbare dienst omzetten naar consignatiedienst.

Nadat ik de CAO heb doorgelezen is mij duidelijk geworden dat bij de eerste dienst je beschikbaar moet zijn en bij de tweede bereikbaar. Daarnaast is de eerste buiten de vastgestelde werktijd en de tweede tussen twee opeenvolgende diensten of tijdens een pauze.

Wat zou dit voor consequenties kunnen hebben voor de medewerker?

Zelf zie ik geen nadelige gevolgen. Jullie wel?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Jacqueline

ambtelijk secretaris or

• Raymon

Hoi Jacqueline,

Eigenlijk past mijn vraag niet in dit onderwerp, maar misschien zou je mij toch willen helpen. Wij hebben in onze OR geen ambtelijk secretaris, momenteel doet de voorzitter eigenlijk al het werk en is er aan mij gevraagd of ik de taak van secretaris op mij zou willen nemen. Kun jij mij helpen aan informatie over wat hier allemaal bij komt kijken? Is er zo iets als een functie omschrijving?

Om eerlijk te zijn is de voorzitter nogal onervaren en heeft hij wel hulp nodig, er zijn een hoop dingen die nu niet goed gaan, er is onvoldoende communicatie met de overige leden van de OR en al helemaal niet met de achterban. Wat ik begrepen heb is de secretaris hier feitelijk verantwoordelijk voor.

Kun je mij een beetje op weg helpen?

Alvast bedankt, RaymonJacqueline schreef:

• Irene

Kijk op de site van de VASMO/DASMO en er zal een wereld voor je open gaan.

Groet, Irene

• Irene

TE weinig pauze/rust bij een consignatiedienst. Kijk hier kritisch naar.

Maar eigenlijk kan dit ook gelden bij een bereikbaarheidsdienst.

Groet, Irene