Meldingsplicht

• Dick

Goedemiddag,

Onze nieuwe OR is imiddels een vol jaar actief en hebben al verscheidene meetings gehad. Naar de achterban is er nauwelijks feedback gekomen. In hoevere heeft een OR de plicht om melidng te doen van vergaderingen ??

• Hen

Tip: ga eerst gebruik maken van je OR-recht op scholing. 5 dagen per jaar per or-lid.

Voor wetgeving: zie de website www.or.nl, of www.fnvformaat.nl, of www.or-net.com, of www.arbeidsrechter.nl, wetten.

Dan kom je vanzelf tegen wanneer de OR een bericht moet sturen aan de achterban over vergaderingen.

• rob

Ik denk dat het niks met een verplichting te maken moet hebben. Dit is meer een fatsoensnorm na je achterban toe. Je zit er voor hun je bent door hun gekozen, dus lijkt het mijn de normaalste zaak dat jij hun ook informeert waar je mee bezig bent.

En betrek het eens op je zelf waarom krijgen jullie geen feedback en hoe kan ik me achterban er meer bij betrekken.

MVG

Rob

• Koos Jacobs

Volgens mij hebben jullie een goede scholing nodig of iemand die jullie kan begeleiden in het reilen en zeilen van een OR.

www.ab-or.nl