Beste Allen,
Ik wil de status van onze OR hier voorleggen en wil graag jullie mening hebben omdat ik niet goed weet wat ik hier nu mee aan moet.
Onze OR bestaat momenteel uit 12 leden waarvan er 4 gekozen zijn en de rest is “aangesteld” De voorzitter van de OR is aangedragen door de voorzitter (is binnen de raad ook nooit over gestemd) van de COR die weer met ons landelijke en lokale directie een overeenkomst zegt te hebben dat we voor nu zo doorgaan met de OR. Zij zijn dus op de hoogte dat de meeste leden inclusief de voorzitter niet toegetreden zijn tot de raad doormiddel van verkiezingen. De aangestelde leden hebben ook nog nooit op een kies lijst gestaan.
De voorzitter van de COR (en de europese OR) wil op deze manier verder gaan met de huidig leden.
De kennis van de leden is beperkt doordat het voor hun de eerste keer is dat ze zo iets doen, maar zijn ook nergens van op de hoogte, daarmee bedoel ik betreft rechtsbescherming, rechten en plichten van de OR. Momenteel is het meer een “one man show” )of 2 als je de voorzitter van de COR mee rekent)
Hoe denken jullie over deze gang van zaken? En wat kan ik doen als ik het hieer niet mee eens ben, er zijn ook andere leden van de raad (leden die wel gekozen zijn) die zich met de huidige gang van zaken niet kunnen vinden.
Graag jullie reacties.
jullie mogen mij rechtstreeks mailen!