Ok, nu is me jullie standpunt wat betreft het niveau helder.
Je geeft nu wel aan dat de discussie gevoerd is, en in het kader van de uren geaccepteerd is. Maar is er ook al overeenstemming over de functiebeschrijving?
Als de OR op een fube richting beleidsondersteuning zit, dan kan ik me voorstellen dat er ook in die richting geworven wordt. Als in dezelfde procedure wordt aangegeven dat er een combi mogelijk is met een secretariaatsfunctie, kan het twee kanten op:
- of iemand met de ambitie om voor de or een ondersteuner te zijn op dat niveau, accepteert daarnaast een deelfunctie op secretariaatsniveau
- of iemand ziet juist om die combifunctie van sollicitatie af
- mannen misschien juist extra (maar dat is een veronderstelling)
De keuze is dan aan de sollicitant. Ik denk daarbij terecht dat je je als OR moet afvragen: willen we dat. a) vanwege het imago en b) vanwege de (on)afhankelijkheid.
Lastig punt, dat een goede afweging vergt. Tip: ga hiermee om zoals je als OR met alle belangrijke onderwerpen omgaat. Brainstorm over voor- en nadelen, kijk waar je het over eens bent, of waar je het niet over eens bent (woenoe), neem uiteindelijk een standpunt in: wat wil de OR?
Kom je er zelf niet uit: misschien kan jullie OR-opleider dan iets voor je betekenen.
Succes.