CAO V&V: meeruren en eindejaarsuitkering?

• Pauline P

Voor degenen die in de sector V&V werken heb ik een vraagje: worden bij jullie de meeruren meegerekend bij de berekening van de eindejaarsuitkering? En aansluitend daarop: hoe wordt bij jullie bepaald wanneer sprake is van meeruren in plaats van overuren?

We hebben de CAO er al op nagekeken, en enkele vakbonden geraadpleegd, maar er is nog steeds geen echte duidelijkheid. Daarom zijn we benieuwd hoe andere organisaties hiermee omgaan.

Groetjes,

Pauline

• Hen

Heb je hier ook iets aan?

http://www.gelijkloon.nl/content.asp?pid=3&spid=54

Meerdere links/voorbeelden ook te vinden via google en “meeruren en eindejaarsuitkering”.

Volgens die gegevens hangt het van de situatie af en de objectieve rechtvaardigingstoets.

• Irene

Pauline,

In het maandblad OR staat hierover een stukje geschreven. De Commissie voor Gelijke behandeling heeft hierover de uitspraak gedaan dat er geen verschil gemaakt mag worden. Mocht je dit blad niet hebben mail me dan. Dan zal ik je het stuk sturen.

Irene

• Annelies Berende

Dit zijn onderwerpen die we (= deelnemers aan de LOOT themadagen) tijdens zo'n dag bespreken.

Ook hebben we dan telkens een algemeen actueel onderwerp dat tijdens het laatste half uur met elkaar geselecteerd wordt.

Zie ook http://www.loothuiszorg.nl.

Met vriendelijke groet

Annelies Berende

Pauline P schreef:

>

> Voor degenen die in de sector V&V werken heb ik een vraagje:

> worden bij jullie de meeruren meegerekend bij de berekening

> van de eindejaarsuitkering? En aansluitend daarop: hoe wordt

> bij jullie bepaald wanneer sprake is van meeruren in plaats

> van overuren?

> We hebben de CAO er al op nagekeken, en enkele vakbonden

> geraadpleegd, maar er is nog steeds geen echte duidelijkheid.

> Daarom zijn we benieuwd hoe andere organisaties hiermee omgaan.

>

> Groetjes,

>

> Pauline

• ruud

Het is eigenlijk heel simpel.

Wanneer je in jouw situatie spreekt over meeruren ga ik ervan uit dat je part-time werkt en dat in principe tijd voor tijd de regel is.(dus meeruren worden teruggegeven in vrijetijd) Wanneer er sprake is van uitbetaling van de meeruren ( Bv wanneer ze niet in tijd kunnen worden teruggenomen) worden ze in de totale loonsom meegeteld voor de eindejaarsuitkering. Dit is namelijk een vast percentage (bruto) van je jaarsalaris. (Dus ook de uitbetaalde meeruren)