Basiscursus Nieuw in de OR

• Ukkepuk

Beste mensen van het prikbord,

Sinds twee maanden hebben wij drie nieuwe leden in onze vijfkoppige OR.

Deze nieuwe leden moeten op cursus maar veel geld is hier niet voor. Wie weet er een goede basiscursus voor de non-profit sector? Ik, secretaris, heb een folder ontvangen van FNVFormaat, maar een tweedaagse training is toch echt boven ons budget, met de GBIO-bijdrage eraf….

Wie oh wie kan mij helpen?

• Hen

Boven jullie budget? De OR heeft een WOR-recht op 5 dagen scholing per jaar. Daar kun je je op beroepen. Tip: begrotingsbesprekingen zullen over het algemeen op korte termijn starten voor 2007: laat de werkgever voor datgene wat wettelijk noodzakelijk is, een budget opnemen in de begroting. Tenzij je als OR zoiets niet af wilt dwingen, maar dat is dan een bewuste keuze.

Zie ook www.gbio.nl voor instituten met maatwerk.

Ook nieuw: www.leergangmedezeggenschap.nl

Succes.

• theodoor

wellicht dat ik een aantal instanties weet, maar dan zou ik reclame maken. Als je me mailt…

Groet,

Theodoor

• Ukkepuk

Hoi Theodoor,

Je mailadres is verborgen en ik kan dus geen mailtje sturen. Misschien dat jij mij kan bereiken?

Groeten…

• Irene

Kijk op de site van de GBIO. Dan heb je meteen organisaties die onder deze GBIO regeling vallen zodat je subsidie aan kunt vragen.

Groet, IRene

• Theodoor

Hallo Ukkepuk,

als je mij wilt mailen: hatric@chello.nl

Groet,

Theodoor

• Ferry

Beste Ukkepuk,

Ik ben zelf werkzaam bij een dienstverlenende instelling (Maatschappelijke Opvang / Verpleging / Verzorging) en wij volgen onze cursussen bij het SBI. Bij deze organisatie hebben ze cursussen speciaal voor de non-profitsector. Tot nu toe tot tevredenheid….

Dit is overigens niet als reclame bedoeld, maar gewoon onze ervaring met dit opleidingsinstituut.

• Ukkepuk

… voor jullie reacties op mijn vraag.

Ik heb er wat van opgestoken en ben druk aan het zoeken.