Tikklok

• Tikklok

Hallo ik heb een vraag over de gehate tikklok

Ik werk in een bedrijf met 9 etage´s met een gemiddelde bezetting van 15 personen per etage.

Nu is er 1 etage waar geklokt moet worden. Op die afdeling werken 40 personen in de leeftijd van 30 tot 60 jr. Op de andere afdelingen kan men gaan en komen wanneer men wil en op de etage waar geklokt moet worden hebben ze nu strenger geregeld gemaakt zonder dat er ook maar iemand van afwist.

Als je de klokpas bent vergeten dan moet je in eigentijd terug naar huis om de pas te gaan halen, nu zijn er collega´s die een reistijd hebben van een uur of meer.

Mag dit om als je op tijd op je werk ben en er zijn nu 4 manieren om dit te controleren

1 we hebben een speciale sleutel om binnen te komen en die kunnen ze nazien op de pc waneer die is en word gebruikt,om bij alaram te weten wie en waar die zich bevind in het pand

2 inloggen op de pc

3 handmatige controle

4 de klokpas

En dan als een klein kind naar huis te worden gestuurd en pas 2.5 uur later weer terug kunt zijn, omdat een klokpas bent vergeten.

Groetjes de Tikklok

• Lida Venema

Tikklok,

Niemand was van deze nieuwe regel op de hoogte??? Dan kan je ook niet naar huis gestuurd worden om die bewuste pas te halen als je deze vergeten bent….

Is je verhaal wel volledig? Worden die “verloren uren” van de pas thuis ophalen doorbetaald??

Iets meer info graag.

Groet, Lida

• Uffeltje

Nee dit moet in eigentijd

Nee niemand is hier van op de hoogte gebracht terwijl dit al 3weken geleden is ingesteld

• Roger

Als er een OR aanwezig is, kan die regeling niet zonder de instemming van de OR.

• Lida Venema

Zoals Roger al schreef….OR of PVT indien aanwezig inschakelen. Vakbond, rechtshulp etc.

Gesprek met de leidinggevende organiseren en met een paar personen dit gesprek in gaan. Zoals jij het verhaal neerzet, kan dit dus niet zomaar.

Succes, Lida

• Tikklok

Or was niet op de hoogte van deze regel en zijn hier ook erg van geschrokken en

willen nu ook maatregeld gaan nemen

Tikklok

• Ronald

En terecht!!

• John de Wijze

Niet leuk om cross-posting te doen.

Van mij dan ook het gelijke antwoord als op de personeel en organisatie pagina

Het mag. Ik ga er vanuit dat er instemming is met een ondernemingsraad (indien aanwezig) het gaat hierbij om een regeling werk- en rusttijden en de specifike controle hierop.

Dat het in uw ogen iets van betutteling heeft kan ik inkomen. Maar er zal reden toe zijn om het te doen. Door deze regel moet er tenslotte ook extra arbeid worden verricht op de controle. Dat kost tijd……en geld .En te laat komen en/of te vroeg vertrekken blijkbaar nog meer.

• Lida Venema

dus wordt er nu actie(helaas laat) ondernomen en afwachten dus.

Groet, Lida

• Sybern Huizinga

Beste tikklokker,

Is het niet vreemd dat er al een toegangscontrolesysteem bestaat dat ook voor de tijdregistratie gebruikt kan worden (de sleutelcontrole), terwijl er ook nog eens een kloksysteem gebruikt wordt (op een bepaalde afdeling). Lekker dubbelop. Misschien heeft de werkgever nog niet voldoende administratie of is er een reden dat juist deze afdeling zich aan een extra controle moet onderwerpen?

Het lijkt me onredelijk om medewerkers die hun kaart zijn vergeten weg te sturen, zeker als ze zo ver weg wonen; echter, ze vergeten hun sleutel toch ook niet?

Mijn voorstel zou zijn om eens met de bestuurder van gedachten te wisselen over de noodzaak tot het invoeren van een duur prikkloksysteem, en de maatregelen die gezet worden op niet naleven hiervan. Misschien dat een regeling met waarschuwingen kan werken; 1 x vergeten, waarschuwing; 2e keer vergeten, definitieve waarschuwing; derde keer vergeten, sanctie.

Succes,

Sybern