Beste collegae,
ik werk voor een organisatie die zich bezig houd met ontwikkelingshulp. Hiertoe heeft de organisatie naast een hoofdkantoor in Nederland ook een groot aantal vestigingen in het buitenland.
De organisatie heeft in het verleden besloten dat het medezeggenschapsmodel zoals het in Nederland gevoerd wordt, in de gehele organisatie doorgevoerd moet worden. Dus ook voor de locaties in het buitenland. Alles gebasseerd op de WOR.
Ook in deze organisatie wordt gereorganiseerd. De organisatie bestaat nu uit drie lagen en een hoofdkantoor. Er is een strategische toplaag, een regionale tussen laag (logische clustering van landen, aangestuurd door een regio directeur) en de uitvoerende laag in de landen zelf (core bussines). Het hoofdkantoor is gehouden aan de Nederlandse wet en moet een eigen OR oprichten.
Mijn vraag is of iemand een soortgelijke organisatie kent (hetzij ontwikkelingshulp of multinationals), die ik kan benaderen om te kijken hoe zij medezeggenschap geregeld hebben. Of iemand die zo gewerkt heeft en die me kan adviseren.
Groetjes Leo