teambuilding op de fiets

• Annelies

Wij gaan in oktober twee dagen op cursus, maar we hebben voorafgaand ook een middagje fietsen gepland. Nou zie ik het al gebeuren dat iedereen de route in z'n eigen tempo gaat rijden en dat alles uiteindelijk in kleine clubjes zijn eigen gang gaat. Heel gezellig natuurlijk, maar ik zou die middag toch graag wat nuttiger willen besteden en het meer het karakter van een teambuilding willen geven. Het is tenslotte het geld van de baas dat we uitgeven.

Heeft iemand suggesties over hoe we dat kunnen bereiken of waar ik meer informatie kan vinden? We hebben in september ook nog een voorbespreking met onze trainer, en ik denk dat hij ons ook wel wat ideeën aan de hand kan doen, maar ik wil graag alvast wat voorwerk doen.

Alvast bedankt,

Annelies

P.S. ik ben tot half augustus met vakantie

• Hermanus

maak er een puzzelrit van

• Sybern

Beste Annelies,

Het is moeilijk om in een grote groep op de fiets aan teambuilding te doen. Alleen al vanwege het feit dat je op het verkeer moet letten. Wellicht dat als je een indeling maakt in groepjes van drie of vier personen en deze groepjes een opdracht geeft die te maken heeftmet (de voorbereiding op) de trainingsdagen. Hierbij kun je denken aan het bedenken van een ontspannende activiteit tijdens de trainingsdagen.

Succes en veel plezier,

Sybern

• rob

Teambuilding op de fiets wat denk je van een lange tandem dan kan er niemand achter blijven en iedereen is op de zelfde snelheidSybern schreef:

>

> Beste Annelies,

>

> Het is moeilijk om in een grote groep op de fiets aan

> teambuilding te doen. Alleen al vanwege het feit dat je op

> het verkeer moet letten. Wellicht dat als je een indeling

> maakt in groepjes van drie of vier personen en deze groepjes

> een opdracht geeft die te maken heeftmet (de voorbereiding

> op) de trainingsdagen. Hierbij kun je denken aan het bedenken

> van een ontspannende activiteit tijdens de trainingsdagen.

>

> Succes en veel plezier,

>

> Sybern

• Simone

Annelies,

Eerst helder hebben wat je doelen zijn met je teambuilding. Dan wordt daarna wel helder of het een fietstocht nodig heeft of iets anders. Of wel een fietstocht maar met etappes waarna afgestapt wordt en een activiteit gedaan wordt gericht op de doelen van de teambuilding.

Teambuilding is zo'n loos begrip als er geen doelen aan verbonden zijn.

Veel succes!

Simone

• Annelies

Hm, het doel van de teambuilding….Het ligt zo voor de hand om hiermee te beginnen, maar ik had er nog niet aan gedacht!

Een lange tandem lijkt me wel lachen.

Bedankt voor de tips, allemaal.

Annelies

• Henk

Je moet de imago van een OR wel een beetje hoog houden.

Wat dachten jullie van een bar-fiets?

Aan de bar fietsend ruzie maken met uiteraard een glaasje op.

Teambuilding ten top.

Groet

Henk