Beste Wim,
Wij zijn in junie 2 dagen op cursus geweest, voor de “nieuwe” OR leden dus de eerste keer, toen vroeg die cursus leider ook al waar staat deze OR voor. Geen reactie. De voorzitter en secretaris keken hem aan als of hij russisch sprak, net of het geheim is waar deze OR voor zou staan. Want de cursus leider begon al door te vragen hoe het met deze OR was, nou rustig zeiden ze toen. Toen zei hij al, rustig met de WMO voor de deur, de OR moet er boven op zitten en niet afwachten tot de bestuurder ergens mee komt. Zo blijkt dus deze OR, nu blijkt, wel te werken. Als ze het ergens niet mee eens zijn zetten ze het in de notulen en wachten dan maar weer af of ze sturen dan per gods gratie toch maar een brief, waarin ze zetten dat ze de werkwijze betreuren, dat is het dan. Ze slaan zogezegd niet eens met de vuist op tafel. En om een betoog te houden, ja dat lijkt me wel wat, maar deze voorzitter overrompeld je gewoon en krijgt ook vaak steun van mede oude leden, en ik dan als enige nieuwe, hoe zou je dat moeten hebben. Ik wil niets liever hoor dan deze OR eens wakker teschudden. Maar ja ik zit er net in. Voel me nog niet zo sterk. Zeker na die aanvaring niet. Weet niet of je de reactie van mij naar lida en annelies hebt gelezen. Maar daar staat een beetje kort in hoe het gegaan is. Vandaar ook mijn angst voor deze twee(voorzitter en secretaris).
groetjes Uke D