agenda OV

• or-lid

Moet de agenda voor de OV vergadering van te voren

openbaar worden gemaakt of achteraf.

Wie weet hoe dit in de regel gaat

• Lida Venema

Werkwijze staat meestal omschreven in je reglement. Normale gang van zaken is 1 week tot 10 dagen van tevoren bekend maken. Waarom zou een OV agenda geheim moeten zijn?

Groet, Lida

• rob

ik moet zeggen dat ik je vraag ook niet echt snap waarom zou je het niet gewoon openbaar maken. En zo kan je achterban ook nog reageren, en misschien hebben ze nog wel goeie tips of ideeen over onderwerpen. Wij hangen hem meestal minimaal 5 werkdagen van te voren op.

groetjes

Rob

• Piet

Hoe doen jullie dit met collega's die niet op de vestiging werken,

Maar ergens zijn gedetacheerd??

• Anne

Wij publiceren de agenda ongeveer een week voorafgaande aan de ov.

Verder plaatsen wij de agenda op de intranetsite. Gedetacheerden kunnen overal (ook thuis) inloggen op onze intranetsite.

• Hen

Volgens mij kan het zo geinterpreteerd worden:

- art. 23a WOR bespreekt de werkwijze bij het houden van een OV

- sub 1 wordt aangegeven, dat er moet zijn voldaan aan de voorwaarden van de eigen vergadering van de raad

- als het goed is staan die genoemd in het OR-reglement (waar een bestuurder niets mee van doen heeft, maar in het kader van art. 23a-1 WOR m.i. weer wel)

- waarbij art. 14 WOR de restrictie van 7 dagen noemt, voorafgaand aan de vergadering

(Bij een aanpassing van de WOR zou dat duidelijker meegenomen kunnen worden :) , waarbij alle artikelnummers in tact kunnen blijven. Hooguit een aanvulling te plaatsen.)

Andere opties?

De praktijk waarmee ik te maken heb: een week tot enkele dagen voorafgaand aan een OV stuurt de secretaris (of ambtelijk secretaris die voor de OR werkt), de agenda voor de OV de deur uit. Ook dit is vastgelegd in de WOR (art. 23-a-3).

Deze komt op het intranet en/of gaat naar alle emailadressen, naar publicatieborden, naar Raden van bestuur en toezicht. Oproep daarbij: als er vragen over zijn, kunnen medewerkers zich vervoegen bij de OR-leden. Namen van hen te vinden conform art. 11-2.

• Piet

Zou leuk wezen als ook bij ons bedrijf dit zou kunnen.

Nee wij kunnen niet op intranet, alleen de leidinggevenden kunnen op intranet

Nee ze sturen ook niets per post.

Nee ze vertellen ook niets als je er om vraagt.

Er zal wel geen nieuws zijn, ondanks de vele artiekelen over ons bedrijf in de krant.

• Wim Roest

Dat klinkt als een organisatie waar veel te doen is door de personeelsvertegenwoordiging.

Dat vraagt moed en doorzettingsvermogen! Sterkte.

Huur desnoods hulp in om jullie verder te helpen.