Moet de agenda voor de OV vergadering van te voren
openbaar worden gemaakt of achteraf.
Wie weet hoe dit in de regel gaat
Volgens mij kan het zo geinterpreteerd worden:
- art. 23a WOR bespreekt de werkwijze bij het houden van een OV
- sub 1 wordt aangegeven, dat er moet zijn voldaan aan de voorwaarden van de eigen vergadering van de raad
- als het goed is staan die genoemd in het OR-reglement (waar een bestuurder niets mee van doen heeft, maar in het kader van art. 23a-1 WOR m.i. weer wel)
- waarbij art. 14 WOR de restrictie van 7 dagen noemt, voorafgaand aan de vergadering
(Bij een aanpassing van de WOR zou dat duidelijker meegenomen kunnen worden , waarbij alle artikelnummers in tact kunnen blijven. Hooguit een aanvulling te plaatsen.)
Andere opties?
De praktijk waarmee ik te maken heb: een week tot enkele dagen voorafgaand aan een OV stuurt de secretaris (of ambtelijk secretaris die voor de OR werkt), de agenda voor de OV de deur uit. Ook dit is vastgelegd in de WOR (art. 23-a-3).
Deze komt op het intranet en/of gaat naar alle emailadressen, naar publicatieborden, naar Raden van bestuur en toezicht. Oproep daarbij: als er vragen over zijn, kunnen medewerkers zich vervoegen bij de OR-leden. Namen van hen te vinden conform art. 11-2.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?