Een voor mij belangrijk stukje uit de advieaanvraag.
De adviesaanvraag is opgesteld om de functie voorlieden in ons bedrijf te wijzigen in meewerkend voorman.Dus ook daadwerkelijk meewerken.
De huidige voorlieden behouden hun functie, doch moeten wel gaan meewerken.
Deze groep blijft in functie en gedurende het tijdsverloop zal deze functie te zijnertijd verdwijnen.Organisatiebreed worden deze meewerkend voorlieden niet gescreend op vakkennis en leidinggevende capaciteiten,vaardigheden conform de nieuw vastgestelde functieomschrijving meewerkend voorman.
Nw voorlieden ontvangen direct de functieomschrijving meewerkend voorman.
Nu mijn vraag omtrent het volgende:Ondanks dat de huidige voorlieden in hun functie kunnen blijven,en organisatiebreed niet gescreend zullen worden.
staat het iedere bedrijfsmanager vrij om afzonderlijk en zelfstandig het besluit te nemen om zijn geheel leidinggevende kader te screenen op capaciteiten en leidinggevende kwaliteiten.
Na aanleiding van deze uitkomsten kan de bedrijfsmanager vervolgens gepaste maatregelen nemen ,dit in het belang van van een verantwoorde bedrijfsvoering op korte en langere termijn.
Het lijkt mij dat deze stelling er toe kan leiden dat iedere manager vrij kan reorganiseren, Gaarne een goede raad hoe hiermee om te gaan als OR.
zonder dat de Or hiervan op de hogte is