ondernemingsraad???

• Onno

Wij hebben geen ondernemingsraad zijn hier wettelijke bepalingen voor om dit te kunnen omzeilen? Wij hebben zeker 150 vaste medewerkers.

• Adriana

Niet omzeilen omdat je verplicht bent om een OR in te stellen, maar gewoon doorgaan zonder een OR tot het door de medewerkers juridisch afgedwongen wordt. Dan heb je geen keus meer.

• Irene

Ben wel benieuwd waarom je dit wilt omzeilen.

Irene

• Onno

Ik wil dit niet omzeilen maar ik vraag mij af waarom er geen een is bij ons. Ik weet dat dit heeeeeeeeel gevoelig ligt bij het bedrijf waar ik werk. Maar is er geen instantie die dit controleerd (zoals er ook een keuringsdienst voor waren is).

• Onno

Bij welke instantie kan ik bij aankloppen om dit te laten controleren?

• Irene

030 231 88 00

Groet, Irene

• Leeuwhans

Beste Onno,

Welke vakbond sluit bij jullie de CAO af? Neem daar contact mee op. Info over Ondernemingsraad kun je opvragen o.a. bij Postbus 51. De OR in een bedrijf met zoveel personeel is wettelijk voorgeschreven. Je zou ook eens kunnen kijken op de site van het Ministerie van Justitie of dat van Sociale Zaken.

Er moeten wel voldoende collega's zijn om in de OR te willen. Het is toch een soort van vrijwilligerswerk waar je ook privé tijd in moet steken.

Als jouw wens echter door voldoende collega's gedragen wordt, dan kan de werkgever er niet om heen. Hij zal misschien wel wat moeilijk doen, maar hij heeft dan geen poot meer om op te staan.

Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat het niet hebben van een OR als een economisch delict zou kunnen worden aangemerkt.

Groetjes

Hermanus

• Irene

Hoezo vrijwilligerswerk. OR werk is werk en behoort in werktijd gedaan te kunnen worden. Bedenk goed en vraag advies hoeveel tijd het gaat kosten en maar hiervoor een begroting. Vrije tijd en tijd voor jezelf.

Groet, Irene

• Onno

Ok dank jullie wel voor info ga verder aan de slag en Irene ik begrijp dat ik jou kan bellen voor meer info.

Groetjes

• Irene

Prima. Mail me prive en ik zal je mijn nummer geven.

Groet, Irene