Welk arbo-tijdschrift kiezen?

• Peter

De OR van het Rijnlands Revalidatie Centrum in Leiden heeft kort geleden een VGWM-commissie ingesteld. Er is mij gevraagd uit te zoeken wat een goed tijdschrift zou zijn voor de VGWM-commissie om een abonnement op te nemen.

Ik heb gehoord van het tijdschrift Arbo-Zaken en Arbo-Actueel, maar weet niet of er nog andere tijdschriften zijn die de voorkeur verdienen.

Willen andere OR-en die ook voor deze keuze hebben gestaan mij laten weten tot welke keuze zij zijn gekomen en hoe het gekozen tijdschrift bevalt?

Ook andere suggesties om tot een goede keuze te komen zijn welkom.

Peter Nierop

• laura

Hallo Peter,

Wij krijgen op ons werk het blad OR-rendement en zijn daar tevreden over. Alles staat er duidelijk en overzichtelijk in.

Verder maken wij veel gebruik van arbo.pagina.nl en personeel-organisatie.startpagina.nl.

Hier is ook heel veel informatie te vinden.

succes

laura

• Peter

Hoi Laura,

Bedankt voor je reactie. Wij hebben ook een abonnement op OR-Rendement. We zijn het afgelopen jaar op basis van ontvangen info overgestapt op dit tijdschrift. We hadden eerst het tijdschrift De Ondernemingsraad.

Onze VGWM-commissie is op zoek naar een specifiek tijdschrift voor Arbo-zaken. Het leek me een goed idee eerst eens naar de ervaringen van andere OR-en te vragen om op die manier direct een goede keuze te kunnen maken en niet na een tijd weer op een ander tijdschrift te moeten overstappen.

Wat dat betreft hoor ik graag suggesties van andere OR-en.

Groetjes, Peter

• Annelies

Wij hebben net een proefabonnement genomen op ‘Arbo’ van Kluwer. Ons eerste exemplaar is net de OR ingegaan, dus ik kan je nog niet vertellen hoe het bevalt. Maar als je zoekende bent is een proefabonnement een prima manier om een blad uit te proberen.

groet,

Annelies