als jou kritiek niet bevalt!

  • dio

    Als nieuw op deze forum en en nieuw lid in een Or ,heb ik te maken gekregen met het volgende.

    de manier van hoe ik mijn kritiek uit, bevalt ze niet,zo krijg ik een gesprek van mijn afdelings chef en P&O over deze item.of er goed met mijn is en waarom doe ik zo in de or.naar mijn mening lever ik een kritiek alleen zo dat ze weten dat ze daar iets mee kunnen doen,is het een beetje waarig of komt het een beetje verkeerd uit,moet daarvoor mijn afdelings chef en de chef P&O aan te pas komen?

    Kan dat?

  • John de Wijze

    Het leveren van -ongezouten- kritiek op het functioneren van het bedrijf of haar managers is een kunstje wat moet worden aangeleerd. Met vallen en opstaan zal dat gebeuren. Op zich niets om verontrust bij te worden.

    Het is de taak van de voorzitter van de OR om uw kritieken in juiste proporsies te brengen.

    Het leveren van kritiek direct gericht op met name genoemde personen blijft een probleem als er geen vertrouwensbasis is tusen OR leden onderling en of met de bestuurder.

    Uw leidinggevende heeft met uw gedragingen in de OR.. en als OR lid niets te doen, zolang u de kritieken daar plaats waar ze horen nl. in een OR - of OV vergadering.

    Als u zich daartoe niet kunt bedwingen lijkt het mij, dat anderen zich aan uw kritieken gaan storen en zich vervolgens bij Pen O gaan beklagen over uw gedrag.

    Ook is dan het vervolg dat er een gesprek komt.

    Houdt u zich wel aan de regels en fatsoensnormen die bij een OR lid behoren ? dan hebben uw leidinggevende en de P en O chef geen direchte zeggenschap over u.

    De voorzitter van de OR zal zijn of haar werk moeten doen en u wellicht tot kalmte manen.

  • dio

    veel dank voor de wijze worden.het ging over een gesprek tijdens een or vergadering en ik vond raar dat mijn chef en de P&O daar mee aankwamen.

  • John de Wijze

    Hier moet u zeker met uw voorzitter over praten.

    Zaken die in een vergadering worden besproken dienen met grootste zorg worden behandeld en niet zomaar bij een afdelingschef of P en O er kunnen komen. Discretie is een gemeen goed.

  • Wim Roest

    Het is de toon die de muziek maakt. Niets is frusterender dan niet gehoord te worden omdat het zo verkeerd valt. Dan is het nuttig om aan de toon te gaan werken zodat je wel gehoord zal worden.