OR stopt !!

• henk

hallo net heb ik een bericht gekregen van mijn de OR dat ze ermee STOPEN ,volgens mij mag dit niet ,het is wettelijk verplicht om een or te hebben bij meer dan 50 werknemers.

wat zijn de sancties die het bedrijf opgelegt kan worden door ?? het rijk.

gr henk

• Hen

Een OR mag stoppen als hij dat wil. Hij is wel gekozen en het kan op de achterban overkomen als “ze laten het erbij zitten”. Soms zijn er omstandigheden (vertrouwensbreuk met bestuurder een van de ergste) dat OR-leden die keuze voor zichzelf of in een ander belang maken. De achterban doet er wijs aan, te vragen wat de reden is.

Ja, het is wettelijk verplicht een OR te hebben. Maar die plicht ligt bij de werkgever, niet bij de medewerkers.

Sancties: neem contact op met de arbeidsinspectie en leg dit voor.

• henk

de reden is zoals zij zeggen:de slechte communicatie met,en de houding van de directie,het niet kunnen krijgen van nieuwe leden.

van de eerste regel werd ik al misselijk,lekker als de or dit over de directie schrijft…en wat betreft de nieuwe leden???heb ik in een jaar nog niets van de or gehoord dat ze die zoeken.

maar bedankt voor de tip!

grtn henk

• Rob

Een OR doet er niet verstandig aan om te stoppen om dat de directie niet meewerkt/tegenwerkt

Als het bedrijf geen OR heeft dan kan de directie doen wat ze willen. het is voor de or verstandiger om het mondeling overleg op te schorten en alles schriftelijk af te handelen dit kost veel tijd en daar is de directie helemaal niet gelukkig mee, en de or blijft betrokken bij alle zaken van het bedrijf. De directie moet dan toch ten alle tijden een adviesaanvraag of een instemmingverzoek indienen als hij iets wil veranderen wat betrekking heeft op de WOR.

Ik zou zeggen denk er eerst goed over na wat je doet want de achteban rekent wel op de OR

succes

ROB

• Wim Roest

Welnu verkiezingstijd lijkt mij!