foto zorgteams

• marjan

De directie heeft het plan opgevat om in de verzorgingshuizen een foto te maken van de zorgteams en deze aan de clienten te geven, zodat de clienten weten op wie zij een beroep kunnen doen tijdens de dagdienst. de ondernemingsraad is hier niet van op de hoogte gebracht. Enkele medewerkers hebben de ondernemingsraad hiervan op de hoogte gebracht middels een brief waarin zij kenbaar maken dat zij vinden dat hun privacy geschendt wordt. De ondernemingsraad is bezig met deze zaak.

Mijn vraag is; zijn er ondernemingsraden die dit meegemaakt hebben en hoe zijn zij daar mee om gegaan.

marjan

• Marcel

Ik heb geen ervaring vanuit de OR, maar vraag mij wel af welke privacy hier precies geschonden zou worden? Ik begrijp dat de medewerkers van het verzorgingshuis als team op de foto gaan en feitelijk bij bepaalde diensten aanwezig zijn. Kan je deze situatie niet een beetje vergelijken met het opstellen van een smoelenboek of de foto's van medewerkers die je wel eens bij de ingang van bijvoorbeeld een supermarkt ziet hangen?

Ik zie het probleem niet. Wat willen de medewerkers dat de OR doet?

• Lida Venema

Prima idee van je Directie. Voor de clienten alleen maar meer duidelijkheid wie hun nu (weer) komt verzorgen.

Ik zie niet in hoe zo'n foto de privacy van de zorggroep zou kunnen schenden en wat een OR hiermee zou moeten of willen doen. Er staan toch ook geregeld foto's van directeur en medewerkers in de informatieblaadjes van de tehuizen?

Groet,

Lida Venema

• John de Wijze

Een typische reactie van een OR die hoe dan ook de wet aan haar zijde wenst. Je zal vast een ..(iets) vinden waarop je hiermee de privacy van het personeel zal schenden.

Neem wel van mij aan!! …diezelfde wet zal zich ook tegen deze OR keren.

Veel beter is het om de overall visie binnen de instelling in de gaten te houden, dan op details te willen mee regeren.

uitspraak zonder inzicht…. zal komen tot inspraak zonder uitzicht.

• Irene