Vraag: de leden van de OR hebben minimaal recht op 5 scholingsdagen per jaar kunnen niet genoten scholingsdagen meegnomen worden naar het volgende jaar?
Dat ligt er maar net aan wat voor afspraken je hebt gemaakt. Wij hebben het iets algemener gesteld en in ons reglement staat dan ook dat je per ZITTINGSPERIODE recht hebt op 15 scholingsdagen. Zo kunnen we dus bijvoorbeeld bij een volledig nieuwe OR in het eerste jaar een enorme start maken doordat je veel en gerichte cursussen kan gaan volgen.
Ik sluit me helemaal aan bij Thea. In principe kan het niet, maar je kunt hier andere afspraken over maken. De directie moet hier echter wel mee akkoord gaan. Als ze dat niet doen, adviseer ik jullie een scholingsplan te maken waarbij je de trainingen die je wilt volgen al inplant. Zo waarborg je dat er geen scholingsdagen verloren gaan, omdat je jezelf min of meer ‘verplicht’ je scholing te volgen. Mijn voorkeur zou echter uitgaan naar de optie om de dagen op te tellen, omdat het veel zinvoller is om in het begin meer trainingen te volgen, zodat je echt goed van start kunt gaan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?