Hallo,
Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van de Balanced Scorecard. En de rol die de ondernemingsraad hierbij speelt, met name wat betreft advies- en/of instemmingsrecht.
Het is de vraag, of een OR er iets mee wil.
Mijn idee: zodra er metingen zijn gedaan en resultaten bekend worden, zal er ook iets mee gedaan moeten worden. Anders hoef je er geen tijd in te stoppen, toch?
Ik zou een bestuurder willen aanraden, net als bij het arbo- of kwaliteitsbeleid (als dit goed wordt opgezet), hier een procedure voor af te spreken.
Vanuit de strategische doelen worden organisatiedoelen gesteld –> die ga je SMART formuleren. Er volgt een eerste meting. Haal je de doelen –> ok. Haal je ze niet –> analyseren. Moeten er veranderingen volgen –> welke en waarom? –> Wijzigingen in werkzaamheden en/of verantwoordelijkheden/bevoegdheden van leidinggevenden? –> OR advies.
Bij de start kan de OR al worden betrokken.
Het is de vraag, of de bestuurder dit wil.
.
Beste,
Het is heel simpel…
Alles wat veranderd op de manier waar op het personeel wordt gevolgd, of waar door het personeel is te volgen, of waar door de prestaties van de afzonderlijke personeels leden “zichtbaar” worden gemaakt, behoeft de “instemming” van de OR (zie procedure Hen)
Het invoeren zonder instemming OR is “nietig” en dat zal de OR dan ook moeten aangeven/afdwingen bij een bestuurder indien hij zonder “instemmings ”zo iets zou willen invoeren..
Dus Hen geeft de manier en ik art 27 WOR dus___ maak er wat van
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?