privacy

• appie

Op ons bedrijf worden de gespreksverslagen van enkele jobcoaches uitgewerkt

door div adm medewerkers, en soms door stagelopers.Ook functioneringsgesprekken worden op deze wijze uitgewerkt.Ik kan mij voorstellen dat de jobcoaches of werkleider zaken met een medewerker bespreken die niemand anders wat aangaat.

De medewerkers zijn ook niet op de hoogte dat iemand anders de gespreksverslagen uitwerkt.

Mag dit zonder dat de medewerkers hiervan op de hoogte zijn, of zie ik beren op de weg.

• riek

Hoi,

Een jaargesprek, functioneringsgesprek o.i.d is altijd iets tussen leidinggevende en medewerker. Er is een vertrouwensbasis ( althans die zou er moeten zijn ) en gericht op de toekomst.

Het lijkt me een slechte zaak als “derden”mee kunnen lezen welke afspraak ik heb gemaakt met mijn lg. Lijkt me dat je als OR de bestuurder een onderzoek laat verrichten. Hebben jullie niet een afgesproken procedure die waterdicht is ?? Je zou ervoor kunnen pleiten, maar volgens mij is het eerst zaak dit te stoppen.

Gr Riek

• Ad de Beer

De mensen op een P-afdeling maken regelmatig verslagen en dat geldt ook voor administratief medewerkers.

In hun arbeidsovereenkomst of de CAO staat een en ander over het omgaan met vertrouwelijke informatie.

Kortom, je ziet een Beer op de weg. Het kan en het gebeurt.

Ad de Beer

• Dirk.D.

Beste,

aanvulling op Ad, maar je behoeft als OR het er niet mee eens te zijn, het is maar net hoe je in het verleden de “spelregels” hebt opgesteld…

(normaal, bij grotere bedrijven is het wel)

Groet

Dirk.D.