levensloop

• henk

Over de levensloop zat ik mij af te vragen hoe bepaalde financiele rechten die je hebt, geregeld zijn.

Bij ons bedrijf, is er een 13e en 14e maand. Maandelijks is er een uitkering genaamd prestatiebeloning. Dit is eigenlijk een jaarlijkse uitkering, maar bij CAO is geregeld dat 50% gegarandeerd uitgekeerd wordt in 12 termijnen.

Maar welke rechten zijn er nog wanneer iemand een maand er tussen uit is en zijn levensloop spaarpot hiervoor gebruikt?

Hoe is dat bij anderen geregeld?

Henk.

• Lida Venema

Bij ons wordt (voorstel conceptreglement) beschreven dat een “bonus”-uitkering/winstdeling, alleen wordt berekend over de gewerkte uren. Dus bij verlofopname i.v.m. levensloop, geen uitkering.

In jullie CAO staat dat 50% gegarandeerd is per maand….als er verder geen mitsen en maren vermeld zijn, dan zal de CAO toch gevolgd dienen te worden. Ik vraag mij af of, als je b.v. 4 weken vakantie hebt, je dan ook die gegarandeerde 50% krijgt???

Groet,

Lida

• Ad de Beer

Dit soort zaken dient in het reglement te worden geregeld. Zeker dit soort bedrijfsspecifieke zaken.

Ad de Beer

• Lida Venema

Eens, daar heb ik het toch over? Zie mijn eerste zin.

Groet,

Lida Venema

• Lida Venema

Foutje. Deze reactie is voor Ad bedoeld.