ARBO-Kwaliteits medewerker/coordinator

• Margret

Hoi,

Ik heb de volgende vraag:

In het kader van de wijzigingen in de ARBO wetgeving, de aanstelling van een preventiemedewerker en /of een ARBO-coordinator of kwaliteitsmedewerker, zou ik graag willen weten in hoeverre de OR inspraak heeft? Wat betreft vacaturestelling, inspraak in de vacaturetekst, en instemming voor de aanstelling van een medewerker voor het ARBO beleid?

Wie kan me hier alles (of zoveel mogelijk) over vertellen?

Graag met spoed!

Groeten Margret

• Irene

Niet.

Snel genoeg?

Irene

• Henk

Wel.

Nee, niet met het werven / aanstellen van die meneer of mevrouw.

Maar wel als het een neiuwe functie is, dan is het volgens mij namelijk een wijziging van het arbo-beleid en op grond van art. 27 lid 1d mag de OR daar best wat over zeggen.

Henk

• Dick de Jong

De OR heeft instemming op een regeling van VGWM. Als het goed is wordt de preventiemedewerker aangesteld op grond van de risico's binnen de RIE. De OR heeft instemming op zowel de werkwijze als de totale RIE (+Plan van Aanpak)

Ik kan me voorstellen dat als er veranderingen zijn op het gebied van Kwaliteit, Arbo en Milieu de OR tenminste wordt geinformeerd om hiervoor een instemming te geven.

Dick de Jong

Preventiemedewerker

Vice-voorzitter OR

Presikhaaf Bedrijven, Arnhem

• laura

Hallo,

De OR heeft wel degelijk inspraak en instemming op dit onderwerp. Er komt een nieuwe functie en dus ook een functieprofiel. Dit is instemmingplichtig. Wij hebben met onze OR niet ingestemd met de aangewezen persoon. Zij had namelijk ons inziens niet genoeg tijd om deze functie goed in te vullen. Nu is er iemand anders benaderd en hier zijn wij wel tevreden mee. Nu alleen nog in conclaaf over de inhoud maar dat schiet ook al aardig op.

Succes hiermee.

Laura Gadellaa

Vice-voorzitter

• Hen

Zie:

http://sites.b-lex.com/stavoor_corporate/aanbod/ondernemingsraden/nieuws_links/wijzigingen_arbowet.doc/