camaratoezicht

• Alice

Dag, in onze organisatie, grote zorginstelling, zijn camera's geplaats op een aantal huiskamers waar clienten zitten. De clienten zijn wel geinformeerd, maar mag het ook worden opgenomen en worden bewaard en heeft de OR daar ook nog iets over te zeggen. Het doel is om adequaat toezicht te houden op de huiskamers. Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

Alice

• mario

zie art 27

Registratie van, omgang met en bescherming van persoonsgegevens.

Wijzigingen op het gebied van registreren, omgang met gegevens personeel enz.

Voorzieningen voor waarneming van of controle op aanwezigheid, gedrag of enz

Reglementering, invoering mbt personeelscontrolesystemen (prikklok etc.), beveiligingscamera's,

dit is dus instemmingsplichtig

Alice schreef:

>

> Dag, in onze organisatie, grote zorginstelling, zijn camera's

> geplaats op een aantal huiskamers waar clienten zitten. De

> clienten zijn wel geinformeerd, maar mag het ook worden

> opgenomen en worden bewaard en heeft de OR daar ook nog iets

> over te zeggen. Het doel is om adequaat toezicht te houden op

> de huiskamers. Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

>

>

> Alice

• marijke N

Misschien heb je iets aan onderstaande link. Tussen de verschillende reacties staan diverse verwijzingen naar links over camerabewaking/toezicht. Het mag niet zomaar, het is wel aan voorwaarden gebonden en volgens mij instemmingsplichtig

Toch is er ook onderscheid of het personeel of de bewoners onder camera toezicht staan. Of beiden?

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=166&i=13546&t=13546

• Ad de Beer

Als het alleen bedoeld is om klanten in het zicht te houden is er geen bevoegdheid OR.

Wel melding in gevolge wet persoonsregistratie verplicht als de beelden langer dan 24 uur bewaard worden.

Ad de Beer