Rechtsgeldigheid

• appie

Bij ons bedrijf zijn de werkleiders en hoger verantwoordelijk voor ,functioneringsgesprekken, beoordelingsgesprekken,.ziekmeldingen aannemen

POP gesprekken etc te doen.Dit behoord tot hun taken

Nu blijkt dat door de drukte? van de werkleiding tal van voorlieden deze taken voor een groot gedeelte ook uitvoeren.

Zijn functioneringsgesprekken POP gesprekken ziekte meldingen aannemen etc rechtsgelding als deze door de voorlieden uit gevoerd worden, en dit niet in hun takenpakket zit,

• Ad de Beer

Als de taken doorgemandateerd hebben ze rechtsgeldigheid.

Aan de andere kant lijkt het me dat het management wel eens wat mag gaan doen aan de verantwoordelijkheden van de leidinggevenden. Dit soort afschuiven zegt iets over de cultuur van de organisatie. Ik vind dat niet zo gezond.

Ad de Beer

• appie

Ad,

Nog even terugkomend op je reactie.

De leidinggevenden zijn hier voor opgeleid en de voorlieden in het geheel niet.

Ook onze directeur vindt dit een zaak van de werkleiding.

Toch zijn er div leidingevenden die deze taken door drukte?overlaten aan de voorlieden .Is hiermee de rechtgeldigheid dan niet in het geding?

ik hoor gaarne van je

gr

Ap

• Leon

Hallo Appie,

Die zaken die jij benoemt zijn bij ons allemaal in bedrijfsregelingen uitgewerkt en daar staat mooi in dat de leidinggevende dit soort gesprekken moet voeren,ook al omdat het vervolg van deze gesprekken ook bij de leidinggevende ligt.Dus als dit bij jullie ook zo op papier staat is dit een zaak voor de or.

MVG,

Léon

• appie

Dankje voor je uitleg

gr

Appie