ambtelijke salarisschalen

• appie

Wij zijn een non profit instelling (WSW).

In een informatiebulletin zijn de salarisschalen bekent gemaakt van de div alg directeuren van de landelijke WSW bedrijven.

In dit bulletin werd bekent gemaakt dat het merendeel van de alg directeuren

in salarisschaal 13/14 zijn ingedeeld.

Dit zegt mij persoonlijk niets doordat ik geen ambtenaar ben en dus geen zicht heb op het bruto salaris van een ambtenaar in betreffende loonschalen.

Wat ik wel als OR lid weet ,is dat de div afdelings managers bij ons bedrijf in loonschaal 12 of 13 zijn ingeschaald.

Als ik dit afzet tegen de landelijke salaris indeling van de directeuren,

ben ik van mening dat de managers bij ons bedrijf veel te hoog zijn ingeschaald?

Wie kan mij informeren wat het bruto salaris is van een ambtenaar in salarisschaal 12/13/14.De ambtelijke managers zijn gelijk gesteld met de salaris indeling van gemeente ambtenaren.

Indien mogelijk zou ik gaarne een overzicht ontvangen van de salarisschalen van ambtenaren.Onze OR is van mening dat wij dit onderwerp op korte termijn met de directeur moeten bespreken.

Wie kan mij aan betreffende informatie helpen?

r

• marijke N

CAO gemeenteambtenaren?

Even “googelen” en ik kon zo de schaal vanaf 1 juni 2005 vinden.

• appie

Marijke,

Het zal aan mij liggen ,maar ik kan het niet vinden?

Op Google kom ik wel op cao gemeenteambtenaren, maar dan moet ik div velden invullen en kom ik niet tot het gewenste resultaat.

Hoe verder

gr

Ap

• marijke N

Hier dan de link. De OR heeft overigens geen medezeggenschap over de hoogte van het salaris van individuen, wel over de invoering /wijziging van een functiewaarderings of beloningssysteem.

Vragen hieromtrent stellen kan echter altijd.

http://www.vng.nl/Documenten/Extranet/Marz/CVA/Arbeidsvoorwaarden/car-uwo_bijlage_2a_2004-2005.pdf

• appie

Marijke bedankt,

Het gaat ook om vragen te stellen.

Wij zijn van mening dat de salarissen te hoog zijn voor onze organiatie.