Passende muziek voor OR?

• Hen

Ok, dat is beter. Wat dacht je dan van reggaemuziek*? Swingt, doet (mij) aan gezelligheid denken, wuift duffe vergadersfeer weg, mensen die bij jou binnenlopen, gaan (misschien) dansend de deur weer uit. Achtergrond Ppt dan bv: wat wisselende plaatjes van Curacao (Mambo, Porto Marie, Zanzibar, dolfijnen, onderwaterwereld :) ).

(*Gratis download maandelijks mogelijk als je ook mijn provider hebt :) )

• Renee

Hoi Pauline,

Ik zit in een vrij nieuwe ondernemingsraad. Voor een presentatie ter informatie over de oprichting heb ik instrumentale muziek gebruikt van Underworld (rez cowgirl) opzwepende muziek als begin en eindtune. Andere optie was Devo met het intro van Gut Feeling (Sterke pakkende gitaarsolo met daarna steeds meer percussie en synthesizer. In jouw geval zou ik echter muziek gebruiken van Chumbawamba. Op het album “Slap” uit 1990 staat track 06: Rappoport's testament-I never gave up. Dit is een zeer herkenbare dansbare melodie met de telkens terugkerende zin:

"I crawled in the mud but I never gave up! De vastberadenheid en doorzettingsvermogen wat hiervan afstraalt lijkt mij zeer toepasselijk op OR-werk. Bovendien kan ik je verzekeren dat zowel de melodie als tekst zullen blijven hangen wanneeer je het een paar keer gehoord hebt.

Ik had het album al in huis, maar het is ook te leen bij de centrale discotheek te Rotterdam of te downloaden van allofmp3.com. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groeten van Renee Schrammeijer