reintegratie/plan van aanpak

• appie

Wat moet je zelf ondernemen als je reeds langer dan 8 weken ziek bent.

Na enkele geruchten ben ik op onderzoek uitgegaan en kom er achter dat er een aantal personen reeds langere tijd ziek zijn en dat er geen actie

is ondernomen voor een plan van aanpak/reintegratieverslag.

Wel hebben deze personen overleg met (interne) mobiliteitsconsulent, kan dit een reden zijn om een plan van aanpak uit te stellen?

OOk blijkt dat de mobiliteitsconsulent medewerkers niet kan helpen bij het vinden

van een juiste plaats.enkelen lopen al meer dan een jaar bij deze persoon zonder dat er iets concreets uit voort is gekomen.

Kan iemand ook een termijn aangeven wat en redlijke termijn is voor een mobiliteitsconsulent om een passende oplossing te zoeken.

• Hen

Eerst een paar vragen terug:

- is er een CAO en zo ja, staat daar iets in over ziekteverzuimaanpak en reintegratie, en/of mobiliteitsbeleid?

- is er een ziekteverzuimbeleid in het bedrijf waar de OR - als het goed is, conform art. 27 WOR - dan mee heeft ingestemd; idem m.b.t. reintegratiebeleid, waarschijnlijk daarin opgenomen;

- idem m.b.t. een eventueel mobiliteitsbeleid (regeling ontslag-, bevorderingsbeleid)

- zonder hier te gissen, wat er allemaal kan: als deze vragen voorgelegd worden aan de bestuurder door de OR, zou dat ook betere antwoorden opleveren, waarna ook doorgevraagd kan worden:

- wat speelt er nog meer, is het procedureel wel juist geregeld, enz.?

• Hen

Nieuw per 1.1.2006: http://eb.sdu.nl/eb/show.do?key=SC73347&type=op

• Hen

Ook net uit:

http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtluitspraak_print.asp?popup=true&searchtype=ljn&ljn=AU9583&u_ljn=AU9583

Dit lezende, lijkt het me raadzaam met instanties die erover gaan, af te stemmen wat bv. “redelijk” inhoudt. Om te voorkomen dat hier misverstanden over bestaan, waar medewerkers later mee om de oren gesmeten kunnen worden.

• appie

Hen bedankt voor de drie informatie site,s

Hiermee kan ik verder

gr

Appie