overtollige ballast en wor

• Hen

Er staat een poll op or.nl i.v.m. de WOR.

Het merendeel van de reacties geeft aan, dat de WOR overtollige ballast bevat.

Ik ben wel benieuwd, waar dit dan op slaat en zou degenen die dit aangeven willen uitdagen, die overtolligheid te concretiseren. Dan kan erover gediscussieerd worden.

Hen

• Dirk.D.

Beste,

Ik ben ook erg benieuwd, volgens mij staat er nog niet genoeg in..

(limitieve opsomming, waarbij je vaak de rechtsgang moet raadplegen voordat er duidelijkheid is)

Groet

Dirk.D.

• Hans

Het is een uitspraak van Mw. Stuurman (2e kamerlid van de PvdA). Deze is geciteerd uit het blad Ondernemingsraad nr. 11. november 2005. p.8.

Daar staat:

“Ik vind dat de WOR veel overtollige ballast met zich meebrengt en niet meer up-to-date is. Je kunt de OR een sterkere positie geven, bijvoorbeeld bij het afspreken van CAO's” et cetera.

Ze wil met een eigen initiatiefwet komen ter verbetering van de WOR

gr. Hans

• Irene

Wanneer je van mening bent dat de WOR veel overtollige ballast met zich meebrengt en je voornemens bent de OR een sterkere positie te geven bij het bijvoorbeeld afspreken van CAO's dan wordt het tijd dat je eens je neus laat zien bij een groot aantal OR-en en daarna jezelf afvragen of het wel zo zinvol is wat je wilt.

Ik heb het al voorspelt bij het wetsvoorstel van de Geus dat deze niet door zou gaan en dat nu ik nu weer. Tenminste wanneer dit de uitgangspunten zijn.

Groet, Irene

• Hen

Hans,

dat begreep ik al, maar er is momenteel een meerderheid van (vandaag, dit moment) 23 die het ermee eens is. Ik zou gezien het afbranden van de WMW eerder verwachten, dat de meerderheid het oneens zou zijn met de stelling.

Daarom mijn vraag: waar baseren degenen die het eens zijn met de stelling, hun uitspraak op. Het zou aardig zijn dat hier te vernemen, zodat erop ingegaan kan worden.

Er kan nog een vraag gesteld worden: hoe a-select is de poll?

• Hans

Wie op de poll stemt is onbekend. Dubbel stemmen is niet mogelijk.

Ja, en waar waar zit de overtollige ballast? Goeie vraag.

Wie weet overtollige ballast?

Even een voorzetje:

Het politiek primaat. (art 46d onderdeel b). Dat is mijns inziens - voor zover het adviesrecht betreft - allemaal koudwatervrees. De politiek zou juist een advies van de OR mee moeten wegen.