kan iemand mij vertellen hoeveel atv dagen men in de levensloopregeling kan of mag storten?
onze directie wil een maximum van 4 dagen toestaan.
Ik kan niet zo snel wat vinden over dit aantal.
Bron: http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=1001&subrubriek_id=1003&link_id=77624#65431200
"
Waarom wordt de aparte verlofspaarregeling afgeschaft?
De bestaande verlofspaarregeling bleek in de praktijk een aantal nadelen te hebben. Daardoor maakten er minder mensen gebruik van dan de bedoeling was.
Zo bood niet elke werkgever een verlofspaarregeling aan. Daarnaast kon het tegoed op de verlofspaarregeling niet altijd worden meegenomen naar een volgende werkgever. Om deze reden is ook de tijdspaarmogelijkheid in de levensloopregeling afgeschaft. "
Via de levensloop kan men, indien gewenst en alle voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen - bedragen sparen, die t.z.t. kunnen worden gebruikt om vrije tijd te financieren.
Het is niet zo, dat er tijd ingelegd kan worden. Volgens mij blijkt dit duidelijk uit de laatste zin van het geciteerde deel.
Hoi Basje,
Ik zie in meerdere levensloopregelingen die worden afgesloten de mogelijkheid geboden om vrije tijd (dus niet alleen atv, maar bijvoorbeeld ook bovenwettelijke vakantiedagen) eerst in geld om te zetten en vervolgens in de levensloopppot te storten. Specifiek maximaal aantal dagen wordt daarin niet genoemd. Dit aantal dagen (of maximum bedrag) zal in CAO en/of met OR moeten worden afgesproken.
Succes!
Archie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?