Tijd voor tijd...gunst of verworven recht?

• Dennis

Bij ons geldt een TvT (Tijd voor Tijd) regeling. Ingevoerd in 1985 als een soort verkapte loonsverhoging.

Nu wil men dit afschaffen. Kan dit zomaar of is dit instemmings/advies plichtig.

Wij zijn als or bezig met een informatieronde langs de vakbonden, maar wellicht dat iemand hier een mening over heeft??

Alvast bedankt,

Dennis

• Irene

Tijd voor tijd kan men zo maar afschaffen. Beter zou het zijn dit in goed overleg te doen met de betrokken medewekers. Wanneer hierover niets staat vermeld in de arbeidsovereenkomst kan men ervan afwijken.

Ben wel benieuwd of je ook weet waarom men van deze regeling af wil. En of men uberhaupt van het overwerken af wil.

M.i. heeft het niet zoveel te maken met een verkapte loonsverhoging tenzij structureel overuren worden gemaakt.

Verworven recht kun je helemaal niets mee. Hooguit op het gevoel van de leidinggevende werken en maar hopen dat deze niet weet dat je er daadwwerkelijk niets mee kunt.

Groet, Irene

• Dirk.D.

Beste Dennis,

Ik ben het ook nu weer niet eens met (deze) Irene (sorry Irene)

Indien zaken, bewezen reeds 20 jaar voortbestaan, en als zodanig onderdeel uitmaaken van de “arbeidsvoorwaarden” kan en mag dit niet zonder wederzijds goedkeuring worden veranderd, en zeker niet “ten nadele van de medewerker”

Dus is het op z'n minst art 27 (ook als er maar twee keer per jaar wordt over gewerkt) want dit is een aanpassing van een arbeidstijden regeling (duur arbeidstijd, ook onderdeel van de aok)

een vergoeding, eventueel in CAO geregeld, blijft ook onverkort gehandhaaft tot er nieuwe “afspraken” zijn gemaakt of na dubbele (verlopen) looptijd cao, maar nooit voor een a.o.k.

Groet

Dirk.D.

• Ronald

Sluit me aan bij Dirk!!

Een aantoonbare ongeschreven/onbeschreven regeling is ook een regeling volgens Vink…

groetjes,

Ronald.

• riek

Inderdaad…….het moet wel voorgelegd worden. Immers is van toepassing een wijziging in de werktijden.

• Irene

Dirk je mag het best niet met me eens zijn. Dat hebben wij in deze dus een padstelling. Het zou leuk zijn wanneer de OR van Dennis zijn gelijk probeert te halen bij de bedrijfscommissie. Dan weten we meteen wie er gelijk heeft.

Laat me graag overtuigen van mijn ongelijk.

Groet, Irene

• Dirk.D.

Beste Irene,

Hopenlijk horen we nog ??

Vriendelijke groeten

Dirk.D.