flexwet

• pac

geachte lezers .

in voorbereiding voor mijn overleg met de directie een vraag wat de flexwet inverband met contracten die mijn werkgever afsluit

een aantal werknemers hebben een mup (met uitgesteld prestatieplicht)contract op basis van 0 uur in bepaalde tijd een jaar.

nu zijn mijn gedachte vanwege de flexwet dat z,on contract in strijd is met de flexwet.

en dat het cao van ons, voor deze groep werknemers niet geld.

bijv aanvangstijden enz.

samengevat kan de werkgever spelen met deze mensen met z,on contract

vr groet

• Ad de Beer

het is niet in strijd met de flexwet.

Het is alleen een niet al te slim om dit soort contracten aan te gaan. Maar laat je personeelboer eens uitleggen waarom ze deze contracten afsluiten en geen min-max contracten. HIj (of zij) neemt een groot risico.

Ad de Beer

• Dirk.D.

Beste,

Aanvulling op Ad, de mogelijkheid bestaat om door middel van “kort lopende contractjes” op 4 maal te komen en dat is önbepaalde tijd voor x uren ….

Dirk.D.

• Ronald

Hallo Dirk,

nou, dat is onbepaalde tijd voor…hoeveel uren dan?

Is dat het aantal uren van het 4-de contract, of is dat dan het aantal uren van het 1-ste contract (dat je 4 jaar geleden bent aangegaan..).?

Groeten,

Ronald.

• Dirk.D.

Beste,

Dat is het gemiddelde van 3 mnd met een minimum van 20 uren per maand…

Als je dit als recht zou willen claimen, moet je een langere periode gebruiken (afdwingbaar)

Het gaat er om dat de rechter er van overtuigd is dat je een contrakt (a.o.k) met je werkgever hebt voor zolang als hij (heeft) geduurd over een periode van x (varieerd 3 mnd tot twee jaar voor welk doel het wordt bepaald) met meer dan 3 onderbrekingen…….

Als dan zou kunnen worden vast gesteld dat jij en je werkgever een contract voor onbepaalde tijd hebben…

Op P&O prikpagina so'n soort gelijke situatie (oproep kracht, gem. 16 uur in de week) mee gemaakt en gewonnen….

Dirk.D.