arbeidstijden

• Dennis

Hallo allemaal,

Ik ben kok in een verpleegtehuis. Ik werk er 17 jaar en met veel plezier. Ik draai daar wisseldiensten, of van 06.30 tot 15.00 uur of van 08.00-16.30 uur. Nu komen de functioneringsgesprekken eraan waarvan ik hem nog niet heb gehad maar dat kan niet lang meer duren. Daarin wordt verteld (aldus mijn collega's) dat ze met ingang van februari 2006 de arbeidstijden willen veranderen naar diensten tot ± 20.00 uur. Daar zit ik totaal niet op te wachten en ook sommige van mijn collega's niet.

Ik wil dit aanpakken maar weet niet goed de juiste weg te bewandelen. Wat kan bv een OR voor mij doen en wat kan ik in mijn functioneringsgesprek aangeven buiten dat ik het er niet mee eens ben. Wie o wie kan mij hiermee spoedig helpen? Kunnen zij dit zomaar doorvoeren?

Met groet,

Dennis

• Ronald

Hallo Dennis,

vraag het na bij jullie OR. Dit is een verandering van de werktijdenregeling en valt dus onder het instemmingsrecht, m.a.w. jullie bestuurder zal hierover toch met de OR van gedachte moeten wisselen….

Groeten,

Ronald.

• Irene

Hallo Dennis,

Aanpassing werktijden. Hiervoor kun je de volgende acties ondernemen: