uren or

• margo

in onze huidige or van een brede welzijnsinstelling (250 werknemers) hebben de 7 or-leden elk 4 uur per week ter beschikking voor het or-werk. (over het algemeen wordt er tijdens de schoolvakanties veel minder vergaderd)

in die 4 uur zit alles inbegrepen, dus ook scholing en extra uren voor overleg volgens cao welzijn en cao kinderopvang.

voorzitter en secretaris hebben beiden nog 1 uur extra per week.

we krijgen ondersteuning van een ambtelijk secretaris voor 10 uur per week.

graag willen wij van andere or'en horen hoeveel uur men beschikbaar heeft.

• Irene

Hallo Margo,

Sector V&V. 17 leden. 4,5 uur per week. Leden dagelijk bestuur 5,5 uur per week. Alle leden, incl. AS 8 dagen scholing. 5 Voor de OR en 3 extra voor de vaste commissies VGW, FB en DB. Ondersteuning AS 32 uur per week.

Groet, Irene

• Ukkepuk

Ook werkzaam binnen de CAO Kinderopvang en veel minder uur te besteden.

Vijf leden, vergadering één keer per maand twee uur met voltallige OR en één keer per zes weken, ook twee uur, met de bestuurder. Drie scholingsdagen in 2005 komen er nog bij. En verder een eventueel extra overleg. Notulen uitwerken binnen rustige werkuren of in eigen tijd. Jaarverslag en krantje (drie keer per jaar) zijn ook extra uren met een maximum van twee uur per exemplaar voor de persoon die dit verzorgd.

Wij krijgen geen verdere ondersteuning en dus kan je wel nagaan dat er veel in eigen tijd moet worden gedaan. Niet erg, ik doe het graag maar je begrijpt dat er geen tijd is voor ons om zelf iets aan de bestuurder voor te dragen. Dingen die wij behandelen worden eigenlijk allemaal door de bestuurder aangedragen.

Ik ben jaloers op jullie uren. Ik weet dat de CAO en de WOR meer uur voorschrijft maar het moet ook wel haalbaar zijn binnen het bedrijf. Overal hangt een prijskaartje aan.

• Lida Venema

OR 21 leden, ambt.secr. 20 uur/week.

Op jaarbasis:

12 OR-vergaderingen ca. 5 uur

8 OV-vergaderingen ca. 5 uur

20 DB-vergaderingen van 1 uur.

Hele OR: cursus 5 dagen

VGWM-commissie 6 dagen cursus (extra)

Andere commissies: naar behoefte vergaderen, komt neer op 1x per maand 5 uur.

Indien gewenst kan er altijd bijeengekomen en/of vergaderd worden.

Groet, Lida

• Alice

Dag onze OR uit de V&V sector, bestaande uit 12 leden hebben 3,5 uur per week, de voorzitter 6 uur per week, incl. commissie werkzaamheden. Scholing 5 dagen, wordt niet altijd gebruik van gemaakt.

Ik, AS, 24 uur per week beschikbaar voor de OR. Hoop dat je wat aan de informatie hebt en succes.

Alice

• riek

Hoi,

Ik ben voorzitter van een OR van een grote thuiszorgorganisatie. Heb 11 uur per week, leden hebben er 4 per week. Daarbovenop hebben we dan nog de scholingsdagen.

Riek

• Erik

Het is wat al die uren……..

Bij ons kijken we niet zo nauw. Indien je tijd nodig hebt voor OR werkzaamheden binnen werktijd geef je dat even door aan je leidinggevenden zodat je even vervangen kunt worden indien nodig. Verder kunnen we elk uur welke in eigen tijd gemaakt verzamelen en declareren we 1x per jaar, deze komen gemiddeld per jaar voor OR-leden tussen de 60 en 65 uur. Voor DB leden is dat gemiddeld 10 uur meer op jaarbasis dus tussen de 70 & 75 uur per jaar. Dit komt neer op vergaderingen buiten werktijden of bezoeken van OR bijeenkomsten dan wel cursussen in eigen tijd, vanwege vol continu roosters.

Wij streven er naar om zoveel mogelijk binnen de baas z'n tijd te doen, m.a.w. indien het werk het toelaat, en die uren hoeven wij niet speciefiek te verantwoorden.

Ik vraag mij dan ook af als ik de vergaderuren van Lida zie of het ook een efficient effect heeft om zolang te vergaderen. Onze vergaderingen duren op z'n langst 3,5 uur en dat zijn dan meestal de OV vergaderingen.

Erik.