Lid OR / Carriere

• Jan

Ik ben aan het dubben of ik mij verkiesbaar zal gaan stellen voor de ondernemingsraad. Nu heeft een OR wel eens een beetje een stoffig karakter. Ik wil graag bijdragen aan een goed functionerende medenzeggenschap en het personeel vertegenwoordigen. Hoe staat het echter op je CV als je lid bent of bent geweest van de OR. Is dit een pré of kan het tegen je werken?

• Peer

vraag dit aan 10 personen, en je krijgt denk ik 10 verschillende antwoorden (als er niet 2 mogelijkheden werden geboden :-))

Ik denk zelf dat dit mn van jezelf afhangt; wat doe je, hoe stel je je op, vertegenwoordig je echt En het bedrijfsbelang, En het personeelsbelang? etc.

Bij ons wordt (zeer) kritisch op prijs gesteld, zolang we maar met goede argumenten komen; en rekening houden met beide belangen (die vaak parallel lopen).

Succes in je keuze,

Peer

• Webzapper

Ervaring met een OR en met OR-werk misstaat denk ik op geen enkel CV, maar maak beperk dit wel tot een zittingsperiode. Belangrijk daarbij is ook de medezeggenschapscultuur in je eigen bedrijf. Als er sprake is van sterk gepolariseerde verhoudingen of van een vechtcultuur, valt er ook veel te leren, maar of dat je carrièrre binnen je eigen bedrijf bevorderd….

Ik kan maar een tip meegeven: Wees integer, ga niet in de OR om carrièrre te maken maar om het personeel te vertegenwoordigen. Doe dit met hart en ziel op de voor jou juiste wijze, dan komt het als vanzelf ten goede als belangrijke stap in je carrièrre.

Ave, Henk

• Ad de Beer

Als loonslaaf begonnen, via de OR in het personeelswerk gekomen, nu een goed lopend bedrijf en een heel fatsoenlijk inkomen.

Mijn loopbaan (ik spreek liever niet ove carrieres) in een notedop.

Maar het gaat niet vanzelf.

Ad de Beer