badges

  • Anne

    In onze verzorginshuizen wil men overgaan tot het verplicht dragen van badges (na instemming van de OR natuurlijk) i.v.m. een stukje herkenbaarheid voor clienten, medewerkers, bezoekers enz……

    Op de badges komt de naam van de stichting, de voor + achternaam + functie.

    Gaarne reacties, voors en tegens van andere OR'en, o.a. in verband met privacy i.v.m. vermelden achternaam.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

  • Hen

    Jammer dat het oude archief gewoon aan de kant is gegooid een paar keer. Er zijn al veel zinvolle dingen over gezegd.

    I.v.m. privacy: zie ook www.cbpweb.nl.

    i.v.m. formaliteit: staat er in de CAO V&V iets over kledingvoorschriften en dan de relatie die de OR ermee heeft?

    Nadelen en voordelen: tip: vraag medewerkers welke na- en voordelen ze zien, vraag een clientenraad en/of bewoners wat ze als na- en voordelen zien, en vraag vervolgens de directie hoe ze de nadelen denkt te kunnen ondervangen.

    Als de OR er meerdere mensen bij betrekt, kun je samen tot een oplossing komen. Wat de uitkomst dan ook wordt (mits van de meerderheid): er is meer draagkracht.

    Succes.

  • Irene

    Wij hebben dit voor een jaar of twee geleden ook behandeld.

    Bij ons is gekozen voor de achternaam. Maar ook de naam van de organisatie wordt

    vermeld. Op deze manier hebben wij velen die mevrouw of meneer Klompé heten.

    Zo zie je maar. Ik zou je willen adviseren om je er niet zo druk over te maken.

    Tenzij de organisatie de inschaling en leeftijd wil gaan vermelden, toch?

    Groet, Irene

  • Ad de Beer

    Valt buiten de bevoegdheid van de OR en buiten de wet bescherming persoonsgegevens.

    Het is meer een kwestie van klantgerichtheid, je geeft het personeel een naam, niet alleen een gezicht.

    Kijk maar in supermarkten en zo, allemaal naamplaatjes.

    Ad de Beer