De situatie is dit, de Facilitaire dienst heeft een bestaande functie binnen onze instelling als Schoonmaak medewerker en Beddenopmaak. Alhoewel er in de functie omschrijving niet staat dat er gewerkt wordt van - tot, maar alleen het aantal uren, begrijp ik dat je geen poot hebt om op te staan als men wil tornen aan de werktijden. Bestaat hier geen verworven recht?
Daarnaast wil men dat de oude functie wordt opgeheven zodat er een nieuwe functie voor in de plaats komt. Schoonmaak, Beddenploeg en de Algemene huishouding worden één ploeg en wel de functie van Clusterassistent wat consequenties heeft voor de huidige werktijden en werkzaamheden.
Kan dit eigenlijk zomaar, de bestaande functie laten vallen en een nieuwe voor in de plaats laten komen, zonder dat de OR hiervan op de hoogte is? is hiervoor geen instemmingsrecht? Zo wie zo, moet er omdat medewerkers niet meer hetzelfde werk zullen gaan verrichtten, solliciteren naar de nieuwe functie? het lijkt mij niet pluis omdat er weer een nieuwe functie waardering zal ontstaan waardoor men de vrijheid heeft om lager in te schalen waardoor je dubbel gepakt wordt? of zie ik beren op de weg? Heb je het recht om te weigeren, omdat je een arbeidsovereenkomst hebt voor de bestaande functie getekend door de bestuurder en de werknemer?
groetjes Maria