Functiebeschrijvingen

  • Barbara

    Ik ben bezig met het ontwikkelingen van nieuwe functiebeschrijvingen voor een organisatie. Lang geleden dat ik zoiets gedaan heb, dus de kennis is een beetje weggezakt. Wie weet of de OR instemming moet geven op elk afzonderlijk functieprofiel?

    We betrekken ze sowieso bij het vormgeven van de systematiek die ook nodig is voor het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken. En daarop geven zij ook (al dan niet) instemming.

    Bedankt alvast,

    Barbara

  • Lida Venema

    Nee, geen instemming. Wel bij de keuze van een systeem, HAY, Orba o.i.d.

    En mocht er een nieuw loongebouw gaan komen dan wel instemming maar alleen als er geen CAO is.

    Groet, Lida

  • Jochem

    He Lida,

    Volgens mij maak je een foutje. Functiebeschrijving is een “voorloper” van functiewaardering. En dat is in ieder geval instemmingsplichtig. Het lijkt mij dus wel zo wijs om de OR in de beschrijvingsfase van de functies in beeld te houden.

    Groeten,

    Jochem

  • Lida Venema

    Dag Jochem,

    Ik geef in de eerste zin al aan: nee, geen instemming….en dat slaat op de vraag of functiebeschrijving instemmingsplichtig is. :? Geen foutje toch?

    De rest van mijn stukje gaat inderdaad over de waardering/weging en dan is het yes. :-)

    Eens?

    Groet, Lida

  • Dirk.D.

    Beste Lida,..

    Ik wel..

    Dirk.D.

  • Hen

    Lida, ik ben het ook met jou eens …

    waarbij toegevoegd, dat wanneer er d.m.v. deze herbeschrijvingen, sprake is van veranderingen in de organisatie (taken, bevoegdheden e.d.) je je af kunt vragen, in hoeverre er ook sprake van adviesrecht is cf art 25 WOR. Bv. in het kader van overtollig raken van functies, hoe dan omgegaan wordt met anderen e.d., dus wel vooral op de inhoud gaan zitten.

    Is er een CAO, dan blijven afstemmen met de vakbonden. Lijkt me wel slim.

    Hen

  • Jochem

    Natuurlijk eens, Lida.

    Gewoon dom, niet goed gelezen in de snelheid.

    bedankt.

  • Lida Venema

    Dom? :+

    Alleen maar goed, houdt mij scherp! :-)

    Groet,

    Lida